Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: hundar-i-media
Läst 390 ggr
AnneN
0

Man åtalas för dödsspark mot hund

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Cerrolyn
0

Generad Jag hade gjort samma sak. Min och min hunds säkerhet kommer i första rum oavsett vilken ras som kommer mot oss.

**MVH Cerrolyn

AnneN
0

Hade hunden gått till anfall så kanske nöden hade krävt det men kan inte se någonstans i artikeln att den anföll bara att den kom springandes och skällde. Då hade man väl ist kunnat invänta ägaren och talat om vad som gäller för att man ska få ha hunden okopplad!

_**/Mvh Anne

Cerrolyn
0

Det framgår verken eller, dvs om de gjorde det eller ej. Iofs kan man tycka att det är bara att gå mot dem då de är så små. Men deras bet känns också…

**MVH Cerrolyn

AnneN
0

Jo deras bett känns det vet jag av egen erfarenhet, men att sparka så hårt att den lille dör av det finns det ingen anledning till.

_**/Mvh Anne

Cerrolyn
0

Å andra sidan så kanske det inte var han mening att det skulle bli så hårt men i rädslan så tappade han kontrollen av hans egna styrka.

**MVH Cerrolyn

AnneN
0

Svårt att veta då man inte var på plats…

_**/Mvh Anne

Elna
0

Tycker ägarna lite får skylla sig själva när de inte har koll på sin hund.

Själv skulle jag nog inte sparka en hund så den dog, men när en hund väl sprang fram mot mig o Nagli höll jag foten mot den så den inte kom nära tills matte kom. Hatar när hundar kommer frmapsringades och när hundägare inte tar in sina hundar när man själv kommer. Har allitd Nagli nära om man möter ngn.

AnneN
0

Tycker inte alls synd om ägaren men jag tycker synd om hunden som sparkades ihjäl för att ägaren inte tog sitt ansvar.

_**/Mvh Anne

Elna
0

#8 Joo, tkr hundägaren kunde sparkat ägarna istället för hunden! ;)

SparklingTindra
0

Jag tycker att det är helknäppt att sparka en så liten hund! Nu kanske ni tycker att jag är dum, men det är en så pass liten hund att man inte ens behöver sparka den för att få bort den. Visst, bichonägaren gjorde fel som inte tog in sin hund men nu är det juh hunden som straffades och vissa hundar blir lite "modigare" om dom är två och den kanske inte annars brukade göra sånt. Därför kanske inte ägaren var beredd på att det skulle hända. Jag tycker inte att mannen som utdelade sparken verkade ha så mycket hundvett..

AnneN
0

Tack då är jag iaf inte ensam om att tycka att han gjorde fel

_**/Mvh Anne

Hennum
0

tycker oxå han gjorde fel. sparka är att ta i mot en 5kilosvovve. man kan fösa bort med foten och invänta ägare. och om den skulle attackera så kan säkert den stora vovven försvara sej själv… man ska ju försöka undvika slagsmål så långt som möjligt, men ibland så kan sånt hända ändå.

det är klart att man kan få lite hjärnsläpp och göra helt galna grejer under stress. och tycker oxå att hundägaren får skylla sig själv som inte har koll på vovven, den enda det är synd om här är hunden som blev ihjälsparkad.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

TinaH
0

Jag hade gjort samma sak som Unka.
Min hund och min säkerhet går före.

När man är pressad och nervös, rädd eller stridens hetta, så gör man saker som kan bli som man inte ritigt hade räknat med.

Men oavsett om det är en chihuahua eller en Varghund…så går min hunds och min  säkerhet först.

Samtidigt det så har man inte 2 hundar lösa, om det kan koma förbi folk, eller inte dem kan sin inkallning.

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

SparklingTindra
0

#13 Dessa hundar kanske kunde inkallning jättebra annars, men när dom var två så sket dom fullständigt i det. Ägaren kanske inte hade varit i en sån situation förut med sina hundar och ägaren kanske dessutom inte såg att det kom en annan hund.

TinaH
0

då släpper man dem inte heller.

Mvh TinaH

SparklingTindra
0

#15 När man tror att ens hund kommer på inkallning? Man kan aldrig vara 100% säker på att ens hund inte sticker.

AnneN
0

Här kommer mer information om hur det hela gicktill http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1629724.ab

_**/Mvh Anne

Cerrolyn
0

Äntligen fick man veta mer om hur det gick till.

Förjävligt säger jag bara.

**MVH Cerrolyn

TinaH
0

jag kan bara hålla med föregående talare

FÖRDJÄVLIGT!!!Skrikandes

Mvh TinaH

AnneN
0

satt bara och sa en massa fula ramsor då jag läste artikeln…

_**/Mvh Anne

SparklingTindra
0

Den personen borde inte ens få äga en egen hund! Vilken idiot alltså! Hur kan man ens få för sig att sparka en så pytteliten hund?!

Susan-J
0

Usch stackars ägare och hund.

TinaH
0

# 18

tyckte det var många små liv hemma hos dig som lå och höll för både ögon och öron  den kvällen…staaackars voffe! *S*

Mvh TinaH