Tips på aktiveringsbok!
Vill tipsa om en bok som jag köpt.
Den heter:
Hundlekar
Stimulerande träning för smarta hundar
av:Mary Ray & Justine Harding.
Denna bok visar klara tydliga och roliga övningar som du kan göra med din hund.Boken har bra beskrivningar hur du skall gå tillväga.Samt tydliga fotografier av ägare och hundar som gör övningarna.
En himla bra bok tycker jag!
Bra med lite aktivering som stärker bandet mellan hund och ägare.
Boken finns att låna på biblioteken också!
Den här boken tycker jag är riktigt bra: Min bästa vän av Marie Hansson (utbildad av Anders Hallgren).
Hoppas det inte gjorde något att jag la in en bok till! :)
Medarbetare på jack russel terrier

Tack för tipsen, ska försöka få tag i dessa när jag lyckats plöja igenom alla de böcker jag har (läser inte så fort)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Den jag tipsade om borde finnas på bibblan.
Aktiveringsboken av Memea Mohlin är också jätte bra.
**MVH Cerrolyn
#1 - den där boken är såååå otroligt bra!!! har den hemma. :)
Tack för tipsen, precis vad jag behöver.
Aktivering : smart lek med din hund av Nina Roegner har jag beställt. Borde komma nästa vecka. Tycker den verkar bra.

Vad kul med fler bra boktips!Jag har tittat en del på vad biblioteket har att erbjuda när det gäller hundaktiveringsböcker.Men jag måste säga att många av dem var gamla.Och då mednar jag verkligen gamla.Visst så dömmer jag inte böckerna for det, men hundtänkandet har utvecklats en hel del!Men boken som jag tipsade om här var en av de nyare som jag hittade.Jag tycker om när de inte enbart beskriver aktiviteterna i text, utan att det också finns tydliga fotografier på hundar som utför det som står beskrivet.
Tack för alla bok tips!tar dem till mig och skall söka efter dem!
Be biblotikarien om hjälp. Då kan de låna in böcker från andra bibliotek (från andra kommuner) på ett sätt som kallas fjärrlån. Det kostar 10:-/bok i reservationsavgift.