Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 2063 ggr
Elcyion
0

Kissar i vatten

Molly gör en sak ibland som jag undrar lite över. Hittar hon en vattenpöl utomhus tillåter jag att hon dricker i den (om det inte ser smutsigt ut). När hon har druckit klart, sätter hon sig ner och kissar rakt ner i vattnet. Verkar ju ologiskt att kissa ner vattnet som i naturen håller henne levande…  *hmmm*
Någon som vet vad detta kan bero på, och om beteendet har/har haft någon betydelse på den tiden som hunden var vild?

Medarbetare på jack russel terrier

AnneN
0

Ingen aning, men vore intressant att få höra om någon kan komma på varför hon gör så =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Elcyion
0

Hon verkligen reviskissar. Backar/kliver så hon har "musen" över vattnet och skjuter liksom fram bäckenet. Sen kliver hon snyggt över det, vänder sig om, och luktar "igenom" vattenpölen så det blev bra.

AnneN
0

Kanske markerar att det är hennes vattenpöl? =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Elcyion
0

Har funderat på det med, men det borde ju dröja ett tag innan hon kan använda den igen… Knäpphund *kär*

linasvovvar
0

Min tokiga njuffekissar alltid i vattnet, i havet el i sjöar, det är det första hon gör när hon har doppat sig, skumma hund

Hennum
0

hehehe. fräscht… :P hundar är konstiga :D

vår hund började käka på kattbajs från kattlådan igår. jag blev väldigt förvånad, lite äcklad och aningen sur.. jäkla äckliga hund! :P hon har aldrig ätit kattbajs eller nåt bajs innan! hon behöver inte börja med det heller. :( och ska hon börja äta bajs så kan det väl åtminstonde vara hästbajs och inte kattbajs. :P

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Elcyion
0

Molly blir jätteglad när vi är i skogen (eller när vi går på vissa platser här i stan). Där finns det ju massa godis över hela backen = kaninpluttar.

Ang. kattbajsätandet. Skaffa en låda med huva på. Där stoppar inte Molly in sitt huvud iaf, och då har jag ingen lucka i hålet. Orkade inte ha luckträning med katterna. Köpte den för att ena katten sprätter sand över halva badrummet annars.

mumsan
0

`Verkar vara revirkissande. Hon är väl revirstark som en del säger. Min hund är i så fall revirsvag som inte vill kissa överallt och bara en gång då hon är ute. Men vill stoppa i sig allting som kommer i vägen.

Idag när vi var ute i en skogsdunge och det var skymmning hittade hon något då vi gick nerför backen, jag var inte så snabb och hon stoppade i sig något, så väl nere i backen kollade jag och fick ut en begagnad menstampong!!! Folk är inte kloka vad de slänger ute i anslutning till flera hus, att de vågar!!! Det var bara att gå direkt hem och tvätta sig om händerna och även vantarna åkte in i tvättmaskinen! Skrikandes

Elcyion
0

#8: Hon är helt klart revirstark! Hon backar in i buskar, lyfter på benet och siktar. Ser skitlöjligt ut *haha*

Hon är dominant öht. Hanar ska lyda hennes minsta vink, och gud nåde den tik som kommer på idéen att inte lyssna på henne…

TinaH
0

kan ju vara glad att han dricker först, och kisar sedan! Räcka ut tungan

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Elcyion
0

haha. Sant.