Ny här
Hej!!
Jag är medlem på Hundar sajten sedan innan, men hittade denna nu! Så jag tänkte presentera mig och min lille sötnos =0)
Jag heter Caroline och är 23 år, boende i Rinkaby (mellan Åhus och Kristianstad i Skåne, för er med lika kasst sinne för geografi som jag)
Bodde i ca 3 år med en kille som jag sparkade ut i slutet av November och den 6 december skaffade jag min nya älskling!!
Han heter Emil och är en Rottis/ Berner sennen på 5 vårar.
Omplacerad 2 ggr då han både i det första och andra hemmet blev aggressiv….
Fråga mig inte var de ser den agressiviteten, för jag har då aldrig sett ngt spår av den!!! Kanske lite när man möter andra hundar, men det jobbar vi stenhårt på och det går bättre o bättre dag för dag.
De sa att han är aggressiv när det gäller mat, man kan inte titta i hans öron m.m. Han älskar att få mat, och han älskar när jag fnattar honom när han äter…. Han har fått ben, som jag testat ta från honom och det går bra… han älskar även när jag kliar öronen på honom… så jag vet inte riktigt…
Men de sa att han var döv oxå, men jag viskar till honom på kvällarna, och då hör han….
Men han är väl som vi, tycker man inte om en person, så slår man dövörat till =0)
Vi passar så bra ihop och jag är så glad att jag hittade honom =0)
Den enes skräp är en annans skatt *hihi*
Just nu är jag inte hemma vid min dator så jag kan inte lägga in bilder, men jag fixar det ikväll…
Det verkar även som om han blivit misshandlad, men det vill de ju såklart inte erkänna… När jag skäller på honom (har fått göra det en gång på denna tid…) så kryper han iväg, och sen trycker han sig mot väggen när han inte kommer längre….
Även när man städar, alltså dammsugar, torkar golv, diskar etc. kryper han iväg, så det verkar som om de skällt på honom för att han skitat ner…. *snyft*
Hur man nu kan vara dum till en sån lydig liten kille kan jag inte begripa… Han lyder precis allt man säger till honom!! En gång snodde han en muffins, men det är det enda….
Bilder kommer som sagt senare på mitt lilla hjärtegull =0)
Ha en bra dag!

Välkommen hit, hoppas att du ska trivas bra här =)
Emil låter som en helmysig vovve =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Välkommen hit.
**MVH Cerrolyn

Välkommen hit.

Ååååh så söt han är =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ja, jag e helt förälskad o en mkt stolt mor *hihi*
(som alla andra med sina hundar)
Vad gullig han var.
**MVH Cerrolyn

vad roligt att höra att du behöll honom (kommer ihåg din gamla tråd…) Han är jättefin! Hur tränar ni hundmöten? Har en hund med samma beteende och behöver lite tips:P
Han är ju så söt! :) Tycker hans öron är så charmiga ^^
Hehe… Ja, öronen e sååå mysiga =0) Alldeles krulliga!!
#8 När vi möter en annan hund fångar jag hans uppmärksamhet genom att prata med honom och låte JÄTTEglad, o vifta lite med en godis. Då blir jag ju mkt roligare än den andra hunden =0) Ibland räcker det inte, då får han sätta sig ner och titta på den andra hunden innan vi går, då lugnar han sig avsevärt! Så klappar jag honom vid mungipan och ner för bringan… där är ju två av deras "lugn-punkter", de som är lättast att komma åt.
Innan gick han fint utan att bry sig om andra, men sen mötte vi Acke, grannens hund som morrar på allt och alla, så då tyckte Emil att han skulle lära sig det….
Men det går bättre o bättre så när vi kommer hem trallar jag lite på den gamla slagdängan "bättre o bättre da för da, tralala" *hihi*
Lite knäpp måste man ju va =0)

#10 Som hundägare har man rätt att vara knäpp:P Ska prova det med Udda, men hon är jättesvår att få kontakt med i möte med andra hundar, så det får nog bli hennes favvo-pipis istället för godis…
Vad skönt och roligt att det går åt rätt håll, då har du hittat eran metod för det :D
Hoppas att det kommer att gå bra för dig också.
**MVH Cerrolyn
Hej och jätte välkommen hit! :D
Vad han ser underbar ut din lille bus! :D
Kul att det går så bra för er med!
lycka till i framtiden!! :D