Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: hundar-i-media
Läst 1324 ggr
TinaH
0

Ny årsafton - Hundars rädsla

God fortsättning på det nya året! =)

Här sätter jag inte lite vad som har hänt i landet kring nyår och vad som har hänt med våra vänner.
Varför måste mnniskor vara så ansvars lösa, at det behöver hända olyckor för våra djur, tänk om dem som skjuter kunde  ha en hjärncell och tänka med…
Jag LIDER så FRUKTANSVÄRT för dem som har livs rädda hundar.Gråter

Sätt gärna in något du hittar.

Hund skadades av raketer

//TinaH

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Cerrolyn
0

Måste få meddela att Ceasar (bryr sig ej), Zack (ogillar raketerna) och Zita (rädd) har varit jätte duktiga idag. Ingen av hundarna blev rädda utan alla var lugna och är på väg att inte "bry sig" om rakerterna.

DET tycker jag är kul.

**MVH Cerrolyn

Cerrolyn
0

*med risk för att bli utskälld av alla*

Ursäkta mig (tänker på TinaHs artikel) om man vet att hunden är rädd varför ta man den med sig och framför allt ta ut den när det skjuts rakterer? Jag hade fixat lugnande till hunden och inte tagit med hunden på sådana platser utan hållt mig undan. Inte tar jag med en rädd hund till sådana ställen det blir ju bara sjuresor värre. Ja det är synd om hunden men jag kan inte tycka synd om ägaren.

**MVH Cerrolyn

TinaH
0

ja, jag kan hålla med om att har man en rädd hund så stannar man hemma med sin hund, eller åker till och från folk när det inte smälls.

Här har inte ägaren något ägaransvar, och jag tycker att det är självförvållat.
Tyvärr blev hunden lidandes på ägarens dumvristighet.

Håller med, oansvarfull ägare och synd om hunden.

Mvh TinaH

Cerrolyn
0

Absolut. Så dumma människor ska inte ha djur.

**MVH Cerrolyn

TinaH
0

# 4

tyvärr är inte sista idioten född ännu….

Men hur många hundar ska få lida för det?!? =/

Mvh TinaH

Cerrolyn
0

exakt

Som jag skrev innan så är Zita rädd. Strax efer jul så låg hon och tryckte under mattes databord och skakade. Men nu, med massa folk och hundar som ej brydde sig så kunde hon "uppskatta" det fina på himmelen.

OBS! Matte hade fått stränga order från mig att inte oja hunden.

**MVH Cerrolyn

TinaH
0

ja som min granne, hon hade sin golden i knät hela kvällen….

När jag hörde detta så blev jag lite små purken, för man ska INTE oja hunden, utan där hade jag i stället ignonerat, och tatt fram en leksak.

och jag hade berättat för henne innan, även informerat henne om D.A.P….men Lyssna…varfördå?!?

SUCK!

Mvh TinaH

Cerrolyn
0

Kan inget annat än hålla med.

**MVH Cerrolyn

AnneN
0

Kan bara hålla med er, har man en smällarrädd hund så tar man INTE med den ut då det smäller som värst!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Gullan402
0

Självklart tar man inte ut en hund som är rädd mitt vid 12-slaget. Men hur gör man om man som min pappa bor i lägenhet o det har smällts sen jul i tid o otid. Hunden är rädd både inne o ute… Jag vill ha ett totalförbud för smällare o raketer till privatpersoner. Sen får det gärna ordnas fyrverkeri offentligt, som det gjorde i ett lite samhälle en bit härifrån. Detta fyrverkeri var vid 17.00-tiden på en liten halvö så publiken står LÅÅNGT ifrån. Med detta smällande av minderåriga o alla dessa fulla personer som ska fippla med raketer för att det ska vara så vid midnatt, nej totalförbud är min åsikt.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Cerrolyn
0

Håller med dig ang detta med att det smälls från jul till nu. Men om jag inte minns helt fel så får man väl bara skjuta raketer och smälla mellan 0.00-02.00 på nyårsafton. Eller är detta gammalt?

**MVH Cerrolyn

Gullan402
0

#11 Visst är det så, men polisen har inte tid att kolla upp det, så lagen har ingen mening alls. Har själv polisanmält när jag bodde i lägenhet o hade brännbart material på balkongen som tog eld… tur vi var hemma!!! Polisanmälan lades ner i brist på bevis (vi var nästan 100% säkra på vilka det var o grannen i lägenheten brevid såg det hela men kunde inte uppge namnen på personerna men väl deras adress…)

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

AnneN
0

Borde vara lag på att man måste vara minst 500m (eller mer) från närmaste bostad också just med tanke på djuren och eventuella brandfaror.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

TinaH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Enligt lag så måste även privatpersoner ha tillsåtånd för att skjuta raketer. Det spelar ingen roll om det är nyårs afton eller inte.
Men på myårsafton ser polisen lite mellan fingrarna.

Jag har själv haft med polisen och göra sdå dem har slängt in Riktiga STORA BOMBER på 10-25cm i vårna trädgård i november månad, 5 cm från terassdörren.

POLISEN

Mvh TinaH

TinaH
0

Mvh TinaH

Elvis-Ike
0

inet här. här skuter dom fortfarande en massa och har gjort i över en månads tid. hoppas det tar slut snart för alla de stackars hundarna. tur är så är varken Elvis eller Ike berörda av det.