Slemmigt hål i nacken..
Vars jag jobbar finns det en vit tik som har vatit i höglöp, hon står i en hundgård med två andra hundar.
jag har lagt märke till att den yngsta tiken(gråa) hänger fast i nacken på den vita(den tredje hunden gör ingenting). Nu idag när jag matade hundarna så såg jag att vita tiken hade en massa slem i pälsen(90% säker på infektion). Mitt i slemmet så var det ett stort hål, vet inte om det gick ner i huden. Men jag började till och med må illa, och jag är ingen person som har lätt för att börja må illa.
vet att dom brukar bli geggiga i nacken när dom andra hänger fast, men det jag såg idag har jag inte sett förut.
har haft den där bilen av slemmet och hålet i huvudet hela dagen.
vad tror ni att det är? jag ska försöka fixa bild till imorgon.

Är det hål så är det mest troligt ett infekterat sår som måste ses över och ev medecineras. Lite svårt att säga mer exakt då man inte sett det själv.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

RIng Vetrinären…OMGÅENDE!!

håller med anne

allt är klart, var en infektion som vet fick ta ut varet ur. antibiotika ordinerades också samt att det skulle hållas rent.

allt är klart, var en infektion som vet fick ta ut varet ur. antibiotika ordinerades också samt att det skulle hållas rent.

Vilken tur att du upptäckte det..
_**/Mvh Anne

Hur har läkningen av såret gått?
_**/Mvh Anne