Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 3465 ggr
JessicaL
0

Hundhår

Hur sjutton beter ni er för att hålla rent hemma? Jag håller på bli vansinnig på allt hundhår! Det blir drivor på en gång. Idag har jag sopat två gg och dammsugit en gg och ändå är det fullt av hundhår överrallt. Vad gör man? Hur gör ni?

kerstinjoh
0

Ler och låtsas som om de inte finns!Skrattande

JessicaL
0

#1 Mmm, har gjort det. Var väldigt pinsamt att se hur det såg ut under möblerna när jag skulle flytta. I nya lägenheten skulle jag helst vilja att det inte blir så! Skrattande

AnneN
0

Håller med Kerstin om att det är ofta bara le och se glad ut… men annars brukar det hjälpa om man kammar hunden ofta och badar den nån gång då å då… Fäller hunden väldigt mkt kan det även bero på att den har brist på nånting.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tazzar
0

Jag brukar ha en blomspruta med vatten i som jag sprayar lite på pälsen innan jag borstar, då fastnar det lättare på kammen/borsten.

AnneN
0

Har man en hund med mkt tovig päls kan man använda spraybalsam då man kammar

_**/Mvh Anne

TinaH
0

Har man djur så har man. :-)

Du kan ju alltid skaffa en självgående dammsugare, som går när som helst i lgh… *S*

jag städar 2 gånger i veckan, och skulle det bli skitigt mellan det eller hårigt, så får det bli det!

Kommer folk och klagar, så säjjer ja till dem att dem kan ta dammsugaren själva och städa! *S*

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

V-lang
0

Ja som sagt har man djur så blir det hårigt överallt till och med i maten =)

När Skorpan fäller som värst så tar jag med kammen varje gång vi går ut, sen brukar jag duscha henne 1 gång under den perioden också och då kammar jag henne medans hon forfarande är lite fuktig det är då man får ur mest med päls. Men som sagt pälsfritt får man aldrig. Nu har jag en liten hund och svär över henne när hon fäller men jag minns när jag hade schäfrarna….jösses vad päls!!!

Jag storstädar 1 gång i veckan och dammsuger 2ggr och nog sjutton finns det både päls och grus efter henne…undrar om man kan lära dom städa Fundersam

TinaH
0

Tyson kan städa!

han sorterar tvätten.
Plocar upp och lägger i papperskorgen….

Jo men visst….nästa prospkte är lära han dammsugning…….

men jag ska ge honom ett tips, kanske inte det snällaste…

me Zigge har en bra svans! Oskyldig

Mvh TinaH

kerstinjoh
0

Alfons har sådana där mysiga hårstrå som suger sig fast med hullingar i allt. Det går inte ens bort i torktumlaren.

Fast om jag tejpar runt hela han så kanske de sitter kvar där de ska?Fundersam

Hennum
0

vi håller det inte så rent som jag iaf skulle vilja. hundhåren finns överallt…

haha, ja, tejpa honom du :P

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

TinaH
0

Jag har funderat på och bda Tyson i Karlssons klister…hmmm….

Mvh TinaH

fettmedkevlar
0

när min hane är inne i fällningsperioden så är det hår ÖVERALLT. jag menar verkligen överallt, även uppe i TAKLAMPAN av alla ställen. han har kort och hård päls så den sätter sig överallt vars man inte vill ha den. när han fäller så dammsuger jag 4-6 gånger per dag.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Ofelia66
0

Nja det är ju en till anledning till att jag valde Shih-tzu, har haft hundar tidigare och pälstussar på golvet har jag tröttnat på, men nu har jag pälsvård ist, faktiskt skoj!

JessicaL
0

Just nu känns det som att jag vill göra mig av med hunden och aldrig ha hund, någonsin igen… Men det lär ju aldrig hända! Fast en nakenhund skulle kanske vara att fundera på Skrattande

Kristall
0

Nära Luna fäller (alltså till vintern/sommarn) så fäller hon OTROLIGT mycket. Då brukar jag ta ut henne varje dag och borsta henne ordentligt så att det ligger stora pälstussar på gräsmattan istället :) Sen när det värsta är över fäller hon inte så mycket, min korthåriga katt fäller mer faktiskt..

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

HannaM
0

rent? näe, hår överallt, jag har kapitulerat för länge sen. När djuren fäller så är det massa hår helt enkelt

JessicaL
0

Problemet är att jag har ljusa golv i nya lägenheten … syns vääääldigt bra! Skrattande

AnneN
1

Du kan väl skylla på att du håller på att skaffa en heltäckningsmatta???Räcka ut tungan

_**/Mvh Anne

Ofelia66
0

# 14…

Ja du ska ha tur om du hittar en mycket naturligt naken kines…

kerstinjoh
0

LOTTA, LOTTA har du sett!!!!!  Nakna kineser!!!

V-lang
0

Generad Minns faktiskt inte, gör du?