PUDELHANE för parning
Hej! Jag har en Border Collie tik som söker en PUDELHANE för parning. Gärna i sthlm Mvh Linda
Vad är syftet med en sådan parning?
För övrigt får du ta bort din bild på bilderna från Google eftersom du inte har tillstånd att lägga ut någon annans bilder.
Hej! Hur tar man bort tidigare inlägge? Jag har utbildat terapihund tidigare och Border Collie är smart hund som skulle vara perfekt för det men att ha en pudel som många tål lite bättre vid allergier och även Pudeln är en väldigt smart hund så det skulle bli der ultimata arbetsredskapet.
#3 Fast när du blandar vet du inte hur mycket av vad som avkomman får. Dom kan vara hur allergiframkallande som helst och få en hemsk päls som är väldigt svårskött.
Jo, det är ju svårt att förutspå vad man får 😉
Dessutom kan valparna komma att få bara vallegenskaper som kräver att få jobba väldigt mycket för att inte bli knäppa.
Bättre att skaffa passande ras för ditt endamål istället för att blanda med den mest utpräglade vallhund vi har.
Alla har rätt till att ha sin åsikt.
Åh dessa pudel blandningar. Ryser. Driver hunddagis och varit aktiv inom hund i över 23 år. Jobbat mkt med sk problem hundar. Har nog aldrig när en trevlig pudel mix. Pudel smart? Där håller jag inte med. Jo förresten. De lär sina ägare att får de inte som de vill använder de munnen. Jag har en bc/aussie på 1 år. Smart som tusan.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag har några pudlar på jobbet och har själva aldrig träffat någon som haft " problem". Tur att alla har olika erfarenheter av olika raser så alla raser kan uppskattas. Någon ras som jag upplever som lite egensinnad är bullterrier och terrier mer generellt än Pudeln.
Åh, snälla. Håll inte på att blanda. Satsa på renrasigt istället för det syfte du vill, det är mycket säkrare då du vet bättre vad du får ut av hundarna än med blandras.
Det har ju gått till överdrift alla dessa pudelblandningar folk håller på med för att tjäna hutlösa summor pengar. Så himla tråkigt att se.
Kolla upp vad det finns för renrasiga alternativ istället som passar till arbetet som terapihund och som kan vara mer allergivänlig.
OBS! Finns inga garantier för att allergiker tål "allergivänliga" hundar. Det där är väldigt individuellt.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Jag håller med …man vet vad man har och de tok väldig lång tid att framavla.
Dessa egenskaper om de är möjligt behålla.
Blandrashundar som redan finns är ofta kärleksfulla,smarta och sunda …vem vet kanske gatukorsningar är jo effekten av den äkta hundkärleken.
Samma med människor .
#12: hundar parar sig med den som finns framför dom och har ingenting med kärlek att göra!