Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etiketthundfoton-filmklipp
Läst 1565 ggr
AnneN
1

Som hund & katt

Ja i vår lilla flock så är katten och hundarna bästa vänner till skillnad mot för vad de är i många filmer.

Denna bild togs för ca 9 år sedan på Velvet (ca 6 mån) & Lillan (ca 1½år)

Och denna bild togs idag Velvet (9½ år) & Lillan (10½år)

Velvet har alltid älskat katter och Lillan tycker om de flesta hundar.

Hur går era hundar ihop med katter och om ni har katt, vad tycker de om hundar?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

molam
0

Speedy. Ute rädd för katter, inne jaga katter
Shaggy. Ute Rädd för katter, inne älskar katter
Kazzie. Ute Jagar katter, inne jagar katter x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Ikatza
0

var hund "alskar" var katt, hon leker med honom nastan hela tiden nar han ar hemma (tills han trottnar och hoppar upp pa ett bord eller gar upp pa overvaningen) - han hoppar pa henne ocksa och leker, ofta later det valdigt dramatiskt (typ "mjaaaaaaaau - grrrrr grrr- woof woof mjaaaaaaauuuu!!"), sa i borjan var jag valdigt orolig for katten. Men om jag haller fast henne sa satter han sig framfor och vantar, och ibland hoppar han pa henne nar hon sover, sa jag antar att dom leker :) 
plus att jag vet att han _kan_ saga ifran, eftersom han skrammer slag pa alla andra hundar i omradet om dom narmar sig honom, och att hon ar suuuuperforsiktig nar hon ska halsa pa en katt ute, sa jag tror nog att dom ar kompisar :) 

hoppas att hon lugnar ner sig lite snart dock, just nu blir hon helt uppspelt nar hon ser honom (eller andra svarta katter ute, vilket ar lite jobbigare :D) 
men, det hander oftare nu att dom faktiskt sover inte sa langt ifran varandra! (woop woop)

Karolina-H
0

Kajsa är tokig i katter och ska jaga dem. Hon har träffat påkatter inne också och blir samma sak där. Vågar inte släppa fram henne då jag inte helt litar på att hon inte biter dem.

Sudden har hälsat på en katt i området och jag tror att han skulle gilla katter inomhus men ute är det så kul när storasyster vill jaga och de springer

Codeavalone.blogg.se

hemul
0

Fin katt! Speciell teckning. Jag hade en hund som älskade katter. Alltså verkligen. Tror det berodde på att uppfödaren hade kattungar samtidigt och båda mammorna bodde i köket med sina ungar. Blev väl präglad på dem.

[LoveUnite]1
0

Min hund har alltid, som säkerligen de flesta hundar gillat katter som en hund gillar katter.

Vi har varit hos kompisar som har katt och där ska hon bara sitta och psyka dem, alltså stå så nära hon bara kan och glo på dem.

Sedan skaffade jag en katt för 2 år sedan, de är bästa vänner, de är så mysiga att titta på när de sover tillsammans eller när de försöker leka med varandra, när katten vill leka blir hunden oftast irriterad och när hunden vill leka blir katten oftast rädd.

Men ute är det som vanligt, där ska vi jaga katter eller glo på dem, skälla på dem är också roligt.

Men när vår katt kommer då är det cool lugnt och de går tillsammans ute. Ibland kan hunden få lite fnatt och vill leka med vår katt ute, och han leker tillbaka.

Ellen89
0

Vanner har. Har 1 katt 2 hundar. Ute har Ace jagat forut men inte lika mycket nu. Skulle nog inte kunna lita pa honom 100% an ute.

Ravynsfair
0

Vi har en katt och ja, en hund.
Hector älskar katten men mja, den kärleken är dessvärre rätt så ensidig. 
Katten hatar inte honom men hon är inte jättebästis heller, aldrig sett dem ligga och mysa ihop.
Men det händer att hon försiktigt tvättar honom lite snabbt i ansiktet, när hon tror att ingen ser😉

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

AnneN
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Och så här ser det ut i hundbädden ikväll ❤️

_**/Mvh Anne

Ravynsfair
0

#8 Måå gos!! 😍
Hade varit så mysigt om Hector och Ghost varit bästisar 😍

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

AnneN
0

#9 Ja det är underbart att de är så bra vänner, men så har de ju vuxit upp tillsammans också.

_**/Mvh Anne