Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 2592 ggr
League
6

termometer i bilen?

har suttit och funderat, klurat och letat efter någon typ av termometer som man har i bilen/buren/husvagnen (mm) som larmar med sms/samtal när temperaturen kommer upp i förinställd temperatur. Som att jag ställer in den på 25'C, och kan med LITE bättre samvete lämna min hund/ar i bilen en stund och vet att dem är utom fara instängda i bagagen på min kombi. Jag har investerat i artfex hundgrindar, mellanvägg och avskiljare till min bil. (jag kan altså lämna bilen låst, med bagageluckan öppen) Jag har ochså köpt en fläkt som har en insats med frysklamp, så den blåser kallt. Ska även köpa en kyl-matta/bädd att ha i bilen. Min egetliga fråga är väl om någon annan skulle uppskatta denna "mojäng" eller om det skulle vara en totalt onödig pryl? Finns det ngt som liknar det jag skulle vilja ha?

Smurf83
0

Har har det gått?
Hittat någon bra lösning på "termometer att ha i bilen etc som larmar med sms/samtal när temperaturen kommer upp i förinställd temperatur"??

CelsiusT
2

Åh det hade ju varit jättesmart. Det vill jag ha!! Du måste berätta här om du hittar nån.

Själv har jag bara varit inne på sån där stor termometer som syns utifrån, så folk som passerar vet om dom ska knacka rutan eller ej. Men bästa vore ju om jag blev informerad direkt så slipper man knacka rutor och hunden slipper lida (innan någon hinner märka temperaturen).

Medarbetare på westernridning.ifokus

CelsiusT
0

-Cissi-
0

#3 220 vad?

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

dbIII
0

#4 230V

CelsiusT
0

#4 Ström från vägguttag i ett vanligt hus. 230V (kallas ofta för 220 när man pratar om det) har man i väggen i huset. I bilen har man 12V.

-Cissi-
0

#6 Tack för att du förtydligade! Det är ett problem… skulle vara perfekt annars..

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

CelsiusT
1

#7 Ja det hade varit bra. Det går ju att ha en transformator kanske.. Men då måste man ha 12V som är kopplad att ge ström även då tändningen inte är på, vilket iof inte är så svårt att fixa, har haft det så i flera bilar. Så det kan säkert vara möjligt att få det att fungera med en sådan, men det blir ju lite meck med det.

-Cissi-
0

Nu kommer en dum fråga. Vad är en transformator?

CelsiusT
0

#9 En sak som transformerar (=omvandlar) ström.

-Cissi-
0

Ah :) Tack