Valpen bits
Hej! Jag har en liten blandrashund som snart blir 3 månader. När man busar med henne tycker hon att det är kul att bita i fingrar/händer.. Finns det nåt tips på hur man kan avvänja det? Jag har testat att ignorera men dagen efter det så bits hon igen. Bitandet är ju på lek men jag skulle helst vilja att hon avvänjs..
Med vänlig hälsning / Livandivan <3
Ta fram en leksak så fort hon biter dig i händerna, och försök få valpen att bita i den.
Det kommer att ge med sig ju äldre han blir :). Kommer ihåg min kille, han kunde bara sätta sig o bita i mina händer utan att vi ens lekt. Typ när han vaknat så fick han för sig att bita i mina händer, det gav med sig efter någon månad bara! Idag är han 1 år och bits aldrig i händerna, och kommer handen in i hans mun vid lek så flyttar han bort huvudet :).
Okej! :) tack för tipset.
Med vänlig hälsning / Livandivan <3

Se till att leka tillsammans med leksaker istället för att använda händerna vid lek så att det är leksaken som det bits på istället.
Biter hon ändå i händerna så avbryt leken och var tråkig/gå ifrån, då lär hon sig snart att bitande i händer = det roliga försvinner.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Sluta leka med händer helt och hållet tills hunden är äldre och lek bara med leksaker och beröm tugg på leksaker. Om tuggandet är intensivt kan du ge ett tuggben. Köp MÅÅÅNGA tuggben, det är hårdvara tills hunden bytt tänder. :) Har själv en femmånaders hemma :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.