Äntligen proffs hjälp!
Imorgon (torsdag) ska jag till Roger Noordh på Noordhgårdens hundskola p en utvärdering med Ozzi och kolla om vi ska börja en kurs där för hans osäkra/agressiva problem. En privat kurs antar jag då. Innan varje kurs och så vidare så vill han alltid titta på hunden innan han vet pris och vilken slags kurs som blir bra.
Det ska bli riktigt spännande och jag hoppas verkligen att jag trivs med honom som tränare och att Ozzi också gör det. Men för mig, det jag har läst, låter han riktigt duktig och klok. Jag kommer skriva imon efter träffen och säga hur det gick!!
Någon som känner till honom och kanske till och med varit där?? 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Åh vad roligt hoppas det går bra för Ozzi och att han gör fina framsteg :)

Hoppas att det är en tränare ni trivs med och att han kan ge er den hjälp som ni behöver *håller tummarna*
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 Jaa det känns bra att få lite hjälp igen då jag känner att jag står helt still och har fastat i världens största håla som vi inte kommer upp ur utan hjälp. Så detta behövs! :)
#2 Jaa jag hoppas verkligen att det funkar och att vi trivs! Men vad jag vet om honom tycker jag låter kanon! :) Tack så mycket!
Men jag kommer verkligen fortsätta hos honom med Ozzi, och han hade riktigt bra metoder! Han garanterade mig att Ozzi kommer bli normal och sluta med utfallen. Han sa att han lovar mig det till 99,9% Och det känns sååå skönt! Äntligen!!! :'D**
4 du fick inga knep eller att han sa träna på detta mer? eller varför han gör utfall ? Men jätte kul att det känndes bra och att han fick se hur ozzi är :) håller tummarna för alla framsteg låter ju kanon bra detta att ni ska få bukt på honom :)
#5 Jag fick lite hemläxor att träna på tills jag ska dit nästa månad, men inga speciella tips. Men han sa till oss att vi inte ska anklaga oss sjävla för att Ozzi är som han är eftersom vi inte gjort någonting fel som gjort att han är som han är utan att det antagligen handlar om gener. Ozzis pappa gillade inte män och bet dom, så han trodde att det berode på det. Han sa att han inte kunde veta solklart varför men han antog att det var så. Och det med att han är aggresiv mot hundar tror han kan ha påverkats mer av att han blev ganska skrämd utav min grannes Franska bulldog första gången dom träffades eftersom hon är lite som en bulldoser när hon leker.
Det kändes verkligen kanon och jag längtar riktigt mycket tills jag ska dit i juni. Kan tyvärr inte förens då eftersom jag har skolan att koncentrerar mig på. Men det är inte lång kvar. Han kör även med possetiva metoder samtidigt som han ställer krav på hunden. Så jag tycker att det låter kanon! 
6 nja jag kan på rak arm säga varför våran chanel reagera på vissa "män" antigen gick de vädligt rak i ryggen tänk dig kroppsbyggare de har en viss stil dessa reagera hon på o larma nu kommer en men inget agrisivt utan hon vill bara varna mig. Sen var det knarkarstilar som jag säger lite flaxiga rörelser lite överdrivna armsvinggång dessa larmades för med. Sen har vi tånåringar dessa har armar långa o går med stora kliv om de inte släpar fötterna i marken, dessa kan se lite som "akta här kommer jag" i sin gång -dessa träna vi mycket på pga vi har tånåring o tog hans vänner. Sen har vi luvor dessa gör att man inte ser ansiktet så väl har man sen på sig solglasögon ja då vet man inte för en osäkerhund hur detta slutar dett träna vi på med med samma sonkompisar plus att jag ofta hade på mig det :) såg lite knäpp ut med det hjälpte. Sen hundar de som ser lite valbyggda ut i frampartiet bringan typ jack russel kan ha det, och amstuff mfl då dessa är maffigt byggda detta träna vi med då med en liten jr som var liten bitig hane och en amstuff tik gick bättre o bättre. Men kanske är det sånt som eran hund larmar för oxå?
Nee han larmar inte på det sättet utan han attackerar. Jag vet att allt beror på osäkerhet och det sa han också, men att det fanns redan när han föddes i honom vilket har gjort att han hela tiden har varit sån här. Men det kommer nog bli kanon nu när jag får rätt "redskap" :))