Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: god-morgon-middag-kväll
Läst 2009 ggr
spikes
0

Trevlig första advent 29/11

Hoppas ni får en mysig dag,här ska vi baka pepparkakor tillsamans alltid kul med samvaronFlört.

Sen blir det en långtur med vovvsen,vi hann inte igår eftersom vi åkte till KristianstadGlad.

Vad ska ni göra?

Tina-A
0

Ååååh, jag blev jättesugen på att baka lussebullar nu :D Det ska jag göra ^^

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

spikes
0

1,Mums! det ska jag ta till lucia,yngsta sonen är jätteduktig på att snurra domGlad

[Hilo]
0

Vet inte om jag ska baka, det återstår att se.
Nyss vart ute på en långpromenad med fybenta och nu försöker jag fundera ut hur dagen kommer te sig.
Håller förövrigt på och tvättar Glad

[Vargnatt-]
0

Trevlig första advent på er :)

Här hemma ska det städas och julpyntas idag :)

zabelle
0

Gomiddag

Lite seg idag efter en trevlig grannfest i går.

Alla stjärnor är uppsatta och fönstren är putsade. Riktigt mysigt att se alla tända ljus.

Nu ska vi ge oss iväg och gratta svärmor som fyller år idag.

Ha det bra idag!

Zabelle   

spikes
0

3,Tvätten fixade jag igårFlört

5,Visst är det mysigtGlad

[Hilo]
0

#6 Hehe, detta var faktiskt helt frivillift Skrattande
Måste ha saker att göra, och då fanns bara tvätten så..

spikes
0

7,Ja nånting vill man ju ha att göra,men jag borde försöka börja läsa böcker igen,jag vet ju att jag behöver vilan,men är inne i en period där jag inte har tid,fast jag har ändå liite tid till såntSkrattande

[Hilo]
0

#8 Ja, och fyrbenta var ju nyss ute, så då tänkte jag att jag lika gärna kunde vara lite nyttig Cool

Svea-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Halloj på er alla.

Ja..julpynt,fönsterpust,julbak osv..nått jag ogillar,tyvärr.Att det sen har vart år av smärta,sorg,livsavgörande/vändande saker å ting i livet vårt gör inte det enklare att hitta känslan för dessa saker å ting.Jag är däremot glad för ni har sett fram emot detta & att ni bakar,å julpyntar.

Det ligger tjock dimma här hos oss,är småkallt med frost på grässtråna å bilrutor.Hundarna var ute på väldigt sen nattpromis så dom sover i soffan,sängarna osv.Jag har sovit dåligt å känner mig seg så dom får gärna sova en stund till.

Jag ska småstäda hemma,sen i väg till dotters skola för det är våran städhelg.Urrkk..Vill inte,men gör det såklart ändå.

Jo snälla ni.. hjälp mig..min dotter har tvättat,och det är ju bra,rätt grader osv precis rätt,men hon har glömt att hon har tvätt i tvättmaskinen.Vet inte riktigt hur många dagar den legat där,men den luktar allt annat än nybakta lussebullar & pepparkakor.Skrikandes Är det inte så att man kan nått i sköljvattnet?Vinäger eller ättika?I såna fall hur mycket?För en full tvättmaskin?ÅÅhhh..jag kommer inte i håg.

Och en sak till,får man gå ut i skogen och ta lite granris?

Ha en bra dag…

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

[Hilo]
0

#10 Ang. granen. Fråga markägaren innan man tar en "frigående" gran.. Även kallad sprättgran Tungan ute
Själv gjort det, och vi fick välja en liten, lagom att at med hem.
Men man ska alltid fråga först!

Svea-
0

# 11 inte en hel gran heller!! granris,vi har en stor skog här och jag skulle vilja ha granris.vet ej vem som äger den skogen,förmodligen kommuen.

fråga ska man alltid göra,man kan ju inte få annat än ett nej ju!

[Hilo]
0

#12 Haha men dumma jag! Läste Granis.. haha!

Men tror det är samma sak..

Svea-
0

# 13 hahahaha.. eller så är det jag som stavar galet? jajajaj… då får jag ringa kommuen på måndag å fråga.

Tina-A
0

Nu står mina lussebullar och jäser :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

AnnL
0

God eftermiddag!

Här är det sol idag. Håller på att baka bröd. Sen ska jag ut med Silver i skogen någon timme i det vackra vädret. Glad

Allt julpynt är framtaget.

Sambon håller på att putsa fönster. Vi putsade alla för 3 veckor sedan men efter blåsten var dom lika smutsiga igen.

Ha en fin första advent.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

AnneN
0

Hejsan!

Enda som står på min att göra lista är att diska, vilket jag anser är det tråkigaste man kan görqa i hushållet Rynkar på näsan

Annars ska jag slappa, Velvet är fortfarande trött efter att ha varit på loppis igår.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tixy
0

God eftermiddag!
Jag har nyss bråkat med datorn, trodde att den lagt av men det var tydligen bara batteriet (laptop) som glappade lite. Ringde fästmannen och var hur ledsen som helst, har ju en himla massa bilder på datorn. Men den klarade sig, som tur var.

Idag har jag försökt städa, varit ute med Idelma och fästmannen. Tjock, äcklig dimma. När det var som värst såg vi inte grannhusen eller lekparkerna mellan vårat hus och grannhusen från fönstrena. Obestämd

Nu har jag suttit och mumsat lussebulle medan mor min fixar middag. Ja, jag är lite lat, men… Oskyldig

zabelle
0

Gokväll.

I morgon kl 9 ska jag till tandläkaren och dra ut min onda kindtand. Magen är redan en enda stor knut och jag fasar för i morgon. Håll en tumme att det går snabbt och smärtfritt. Gråter

Zabelle   

MoaW
0

halloj! x)
Idag har vi varit på kurs med dobby - ojoj vad trött man blev Tungan ute Idag var det dessutom bara en av hundarna (förutom Dobby) med, så det borde ju inte ha varit å jobbigt, men det blir endå mycket träning för honom. När vi var inne morrade han åt den andra hunden ett par ggr då den tuggade på ett ben, men förutom det gick det faktiskt rätt okej. förutom det har vi tagit det lugnt idag Glad

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

spikes
0

Godkväll,här stinker hela huset av pepparkaks bak,har precis kommit in med hundarna och är helt slut,den där vilan är fortfarande långt bortaFlört.

19,Jag håller alla tummar jag kan!kram

Tixy
0

#19 Nämen! Vi håller tummar, tassar och tår här hemma. Kram!

#20 Åh, gick det bra med själva träningen då? Vad var det för kurs? Glad

MoaW
0

#22 Jadå, det gick jättebra, var sånt som han redan tränat Skäms (kontaktövningar och stanna kvar) Det är en grundkurs som vi går gratis hoss en som utbildar sig till hundinstruktör. Jättekul Skrattande

AnnL
0

# 19 Sänder en styrkekram till dig vännen. Ska tänka på dig i morgon när jag är i Ullared. Flört

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

MoaW
0

#19 inte kul, håller tummarna för dig!

zabelle
0

#21,22,24

Tack!!!

Zabelle   

Tixy
0

#23 Det är ju toppenbra ändå! Skrattande Skadar ju inte att repetera/förstärka med störningsmoment.