Hon får TILLBAKA hunden!!
Om ni minns mitt inlägg om mammas grannes hund som bet ihjäl en maltes?
Hon får tillbaka hunden idag!
Vad är det för (****) sätt??
Munkorgskrav viskades det om dock, men hon som ägde hunden som vart dödad ska flytta för hon vågar inte bo kvar.
Det är många som kommer unvika henne nu, och minsta lilla kommer polisanmälas. Så det är bara att vänta.
Hon sa även till den andra ägaren att hon kunde ha lyft upp hennes lilla hund.. (???)
Vad då? Så att den stora kunde bita både hund OCH matte?? Den stora var ju lös, så vad kunde maltesägaren gjort?
Nej, det här bådar inte gott säger jag.
Inte efter hennes egna ord -
"Jag ska biffa upp honom ännu mer nu och gå kurser"
Vågar man hälsa på mamma nu…?
Det är bara till att hålla stenkoll på att munkorgskravet hålls, anmäl så fort hunden är ute bland allmänheten utan munkorg.
≧◔◡◔≦
#1 Jodå, det kommer ju folk göra. Om det nu vart munkorgskrav, eller om det bara var ett rykte. Osäker.
#2 det kan ju vara bra att få reda på så det inte kommer in anmälningar som saknar grund.
≧◔◡◔≦
#3 Jo, men det är ju hon som vet, och om hon kommer tala sanning vet jag inte. Men folk kommer ju anmäla, så säger de väl om det är munkorgstvång eller inte.
Ska se om andra kanske vet hur det ligger till..
Koppeltvång vart det i alla fall, vad nu det spelar för roll då hon inte orkar med honom.
Dom brukar sätta munkorgstvång direkt nuförtiden,men det är sällan det efterlevs…vet du om det gjordes någon utredning på hunden?.
Ett tips annars är ju att skriva en protestlista och gå med till den som har haft om fallet,sen kan man ju alltid hota med media också
,för jag säger bara stackars hund som måste bära munkorg

Är det inte bra att "typ" dokumentera tex ta kort med mobilen eller dylikt oxå om hon har hunden lös eller utan munkorg?så NI har bevis att hunden verkligen är lös/utan munkorg?Tror det kan hjälpa om man vill ha mer bevis mot henne,eller?
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
#5 Ja, vi får se vad som händer. Det fnns ju en del barn!
Usch, jag vet. Vår rottweiler hade munkorg sista veckan innan vi fick tid för avlivning..
(Hon dödade katter och höll på att ha ihjäl en hund - Lång histora)
#6 Ska tänka på det när jag är hos mamma.
jag hade någ satt koppeltvång och munkorg även att vissa kurser ska gå lydnad skulle väl sitta fint o lära hunden och matte. Synd att det sa att hunden fick komma till tjejen igen jag tor ju helt på att hon som är den bristandelänken.

#8 ja det tror jag oxå..det e ju ägarens ANSVAR!!!
# 5 Håller med. Har det gjots någon utredning på hunden. Tycker synd om en hund om ska behöva munkorg.
Också att ta kontakt med media om inget annat hjäper.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#10 munkorg tror jag kan vara en vane sak med då jag hade en mycket arg ponny :) munkorg var ett måste om man inte ville ha bett här o där. bör ju vara samma för hundar med en vanesak och det är bara ute han behöver det så inget han lider av. Men visst obehagligt är det i början. Men jag tycker det är synd att hon fick tillbaka den iaf så lätt.
Ush vad trist…förstår hon som flyttar.
(Alla) - Jo. koppeltvång vart det, vad det nu gör för skillnad då hon tydligen inte orkar hålla hunden. Det har hon ju haft problem med innan. Får se om några riktiga kurser görs, och inte bara att hon
"ska biffa upp honom ännu mer".
Får se om det blir ett barn nästa gång *suckar*