Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
ALLMÄNT

Symbolisk summa vid omplaceriga?!?!

2019-06-12 10:26 #0 av: Nanna_83

Hej! Jag undrar över hur mycket ni tycker att en symbolisk summa är? Tiken är blandras papillon/chihuahua hon är född i januari 2017. 2018/08 o då skrev dåvarande ägaren över tiken i mitt namn. Så juridiskt är hunden min. Dåvarande ägaren köpte enbart hunden för att avla på. Jag tycker ej att hon har psyket till det är alldeles för känslig o stressad. Hon kan inte vara själv då hon blir helt förstörd av ensamheten. Kissar ner sig springer o gömmer sig när jag å min sambo diskuterar vardags saker i lite kraftigare tonläge. Eller så lämnar tiken rummet o skäms. Så min slutsats av tikens beteende är att hon blivit utstött eller ila behandlad. Tack för att ni tar er tid att svara! Mvh

Anmäl
2019-06-12 12:01 #1 av: Lona

Helt ärligt, en sådan hund tycker jag inte att man tar betalt för om den hamnar i rätt hem. Möjligen att man ber den nya ägaren att sätta in en slant till någon välgörenhet i stället.
Med "en sån hund" syftar jag inte på att hon är blandras utan på hennes mentalitet och beteende. ❤️

"Glass löser allt!" /Källa Glassgård, Öland
Toktantens dagbok - Om hästar, hundar och livet i största allmänhetBlomma

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.