Annons:
Etikettallmänt
Läst 1471 ggr
Nanna_83
6/12/19, 10:26 AM

Symbolisk summa vid omplaceriga?!?!

Hej! Jag undrar över hur mycket ni tycker att en symbolisk summa är? Tiken är blandras papillon/chihuahua hon är född i januari 2017. 2018/08 o då skrev dåvarande ägaren över tiken i mitt namn. Så juridiskt är hunden min. Dåvarande ägaren köpte enbart hunden för att avla på. Jag tycker ej att hon har psyket till det är alldeles för känslig o stressad. Hon kan inte vara själv då hon blir helt förstörd av ensamheten. Kissar ner sig springer o gömmer sig när jag å min sambo diskuterar vardags saker i lite kraftigare tonläge. Eller så lämnar tiken rummet o skäms. Så min slutsats av tikens beteende är att hon blivit utstött eller ila behandlad. Tack för att ni tar er tid att svara! Mvh

Annons:
Lona
6/12/19, 12:01 PM
#1

Helt ärligt, en sådan hund tycker jag inte att man tar betalt för om den hamnar i rätt hem. Möjligen att man ber den nya ägaren att sätta in en slant till någon välgörenhet i stället. Med "en sån hund" syftar jag inte på att hon är blandras utan på hennes mentalitet och beteende. ❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Anne.K
6/21/19, 3:34 PM
#2

Håller med #1. Skulle inte heller ta betalt för hunden, utan se till att vara extra noga med val av hem, och se till att köparen är väl medveten om problemen och att försäkra dig om att köparen vet hur man hanterar de problem som din tik har, så att vovven får chansen att må bra och utvecklas till en trygg hund.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Upp till toppen
Annons: