Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
- God morgon/middag/kväll

Vilken hundras ska jag ha?

2018-01-16 22:55 #0 av: Ccbb

Hej!
Jag och min partner har funderat på att skaffa hund men vet inte vilken!
Vi bor i skogen och går i skolan men finns alltid någon hemma.. vi är både glada för att gå långa skogspromenader och träna hunden.
vi har båda erfarenhet av hundar.
Vi vill ha en mellan stor hund men vi vet inte vilken som skulle passa oss..
är det någon som har bra förslag på hundras?

Anmäl
2018-01-17 06:05 #1 av: AnimeV4

Fråga på Hundar iFokus!

Anmäl
2018-01-20 12:26 #2 av: Jagärdenjagär

Border Collie Ladrador amstaff

Ja med de du sa kan många passa in

Anmäl
2018-01-21 13:01 #3 av: Yuuuhanna

Jag skulle inte rekommendera en hårt arbetande hund som Border collie eller amstaff om ni inte tänkt träna relativt målmedvetet flera dagar i veckan. En tibetansk spaniel kanske kunde passa?

Kolla på SKK under hundraser, grupp 9 är just sällskapshundar. Men ex. pudel kräver också en de arbete för att må bra,

Hade ni tänkt träna med hunden, vad i så fall? Olika raser lämpar sig till olika aktiviteter.

Anmäl
2018-01-21 22:24 #4 av: Lonaa

Eurasier?
Trevlig sällskapshund i mellanstorlek.Glad

"Glass löser allt!" /Källa Glassgård, Öland
Toktantens dagbok - Om hästar, hundar och livet i största allmänhetBlomma

Anmäl
2018-01-24 10:38 #5 av: tiger tok

Pudel?
Västgöta spets?

Inte border collie eller amstaff.

"Djur pratar, men bara de som vet hur dem ska lyssna kan höra vad dem säger!!"
Anmäl
2018-01-28 09:05 #6 av: Maja2

Börja i andra änden - vad kan ni erbjuda en hund? Hur stort intresse har ni för träning, och vilken slags träning?  Ni kommer väl inte att gå skola hur många år som helst, vad blir det sedan?  Vilken Typ av hund är ni intresserade av?  :)

Anmäl