Annons:
Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 2528 ggr
Ccbb
2018-01-16 22:55

Vilken hundras ska jag ha?

Hej! Jag och min partner har funderat på att skaffa hund men vet inte vilken! Vi bor i skogen och går i skolan men finns alltid någon hemma.. vi är både glada för att gå långa skogspromenader och träna hunden. vi har båda erfarenhet av hundar. Vi vill ha en mellan stor hund men vi vet inte vilken som skulle passa oss.. är det någon som har bra förslag på hundras?

Annons:
[AnimeV4]
2018-01-17 06:05
#1

Fråga på Hundar iFokus!

Jagärdenjagär
2018-01-20 12:26
#2

Border Collie Ladrador amstaff

Ja med de du sa kan många passa in

Yuuuhanna
2018-01-21 13:01
#3

Jag skulle inte rekommendera en hårt arbetande hund som Border collie eller amstaff om ni inte tänkt träna relativt målmedvetet flera dagar i veckan. En tibetansk spaniel kanske kunde passa?

Kolla på SKK under hundraser, grupp 9 är just sällskapshundar. Men ex. pudel kräver också en de arbete för att må bra,

Hade ni tänkt träna med hunden, vad i så fall? Olika raser lämpar sig till olika aktiviteter.


Lona
2018-01-21 22:24
#4

Eurasier?
Trevlig sällskapshund i mellanstorlek.🙂


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

tiger tok
2018-01-24 10:38
#5

Pudel? Västgöta spets? Inte border collie eller amstaff.

Maja2
2018-01-28 09:05
#6

Börja i andra änden - vad kan ni erbjuda en hund? Hur stort intresse har ni för träning, och vilken slags träning?  Ni kommer väl inte att gå skola hur många år som helst, vad blir det sedan?  Vilken Typ av hund är ni intresserade av?  :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: