Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
VECKANS FRÅGA

Ska jag köpa hunden?

2018-01-16 22:40 #0 av: Ccbb

Hej!

Jag och min partner har länge funderat på stt köpa en hund och har hittat en schäfer/Sibirien hysky och breton blandning. Han har haft hysky innan och många andra och själv har jag haft 3 franska mastiffer och en schäfer blandning. Men det är många är sen.
Är det någon som har erfarenhet av denna blandningen?
Jag har stort intresse för att lära hunden samt gå promenader (vi bor i skogen) vi båda går i skolan men det finns alltid någon hemma..
Är det en ras som inte är lämplig för 2 ungdomar 😨

Anmäl
2018-01-20 21:30 #1 av: Hera

Planerar ni drag och mycket mental träning så. Det lär bli en väldigt krävande hund. Planerar man inte drag bör man inte skaffa hund med dragras i sig.

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2018-01-24 10:41 #2 av: tiger tok

Knepig blandning.
En utpräglad draghund som är envis korsat med en utpräglad jakthund.
Kan leda till en hund som kräver extremt mycket aktivering men vill inte sammarbeta med föraren..
Jag skulle inte köpa hunden.

"Djur pratar, men bara de som vet hur dem ska lyssna kan höra vad dem säger!!"
Anmäl
2018-02-15 13:12 #3 av: Drömmis

Hur gammal är hunden?

Anmäl
2018-02-16 08:49 #4 av: Maja2

Hur planerar ni framöver? Ni kommer ju knappast att gå i skolan i all evighet. Den typen av hundraser i blandningen kan nog resultera i en rätt krävande hund, men det är ju svårt att säga eftersom det just är en blandras. Har du inga ambitioner mer än att lära hunden, och gå promenader, skulle jag inte rekommendera att köpa den hunden.

Anmäl
2018-02-19 16:12 #5 av: Magrat

Brukshund, blandad med draghund, blandad med jakthund... Alltså nej. Jag skulle aldrig i livet köpa en så knepig blandning. Det är som att be om problem. Stackars hund.

//  Leona

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.