Annons:
Etikettveckans-fråga
Läst 3407 ggr
Ccbb
1/16/18, 10:40 PM

Ska jag köpa hunden?

Hej! Jag och min partner har länge funderat på stt köpa en hund och har hittat en schäfer/Sibirien hysky och breton blandning. Han har haft hysky innan och många andra och själv har jag haft 3 franska mastiffer och en schäfer blandning. Men det är många är sen. Är det någon som har erfarenhet av denna blandningen? Jag har stort intresse för att lära hunden samt gå promenader (vi bor i skogen) vi båda går i skolan men det finns alltid någon hemma.. Är det en ras som inte är lämplig för 2 ungdomar 😨

Annons:
Honestyisdead
1/20/18, 9:30 PM
#1

Planerar ni drag och mycket mental träning så. Det lär bli en väldigt krävande hund. Planerar man inte drag bör man inte skaffa hund med dragras i sig.

tiger tok
1/24/18, 10:41 AM
#2

Knepig blandning. En utpräglad draghund som är envis korsat med en utpräglad jakthund. Kan leda till en hund som kräver extremt mycket aktivering men vill inte sammarbeta med föraren.. Jag skulle inte köpa hunden.

Drömmis
2/15/18, 1:12 PM
#3

Hur gammal är hunden?

Maja2
2/16/18, 8:49 AM
#4

Hur planerar ni framöver? Ni kommer ju knappast att gå i skolan i all evighet. Den typen av hundraser i blandningen kan nog resultera i en rätt krävande hund, men det är ju svårt att säga eftersom det just är en blandras. Har du inga ambitioner mer än att lära hunden, och gå promenader, skulle jag inte rekommendera att köpa den hunden.

Magrat
2/19/18, 4:12 PM
#5

Brukshund, blandad med draghund, blandad med jakthund… Alltså nej. Jag skulle aldrig i livet köpa en så knepig blandning. Det är som att be om problem. Stackars hund.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Upp till toppen
Annons: