Annons:
Etikettallmänt
Läst 1287 ggr
Spokskrivare
2017-11-22 21:18

Hjälp med att definera ras!

Hej! Jag ska adoptera denna underbara donna nästa vecka, då hon kommer från sitt gamla hundgårdshem i Spanien. Jag hade varit grymt tacksam för minsta hjälp om vilken ras hon kan tänkas vara, så vi kan förstå henne lite bättre! Jag har mina aningar om lite Jack Russell, möjligen lite Lancashire Heeler. Hur som haver är jag inte strålande på att känna igen raser, så all hjälp uppskattas! Hon är 28 cm hög och väger 7 kg.

Tax så hjärtligt på förhand!

Annons:
Lona
2017-11-25 20:09
#1

Det mest sannolika är väl att hon har spanska raser i sig, och andra raser som är vanliga i Spanien.
Lancashire heeler är alltså inte så troligt, jag tänker mer på någon podenco-mix (stora öron).
Det är i princip omöjligt att, av en bild på en blandras, avgöra vilka raser som den har i sig, ännu svårare när det gäller gatuhundar som verkligen kan bestå av vilka kombinationer som helst.
Hur som haver, söt hund - lycka till med henne!
(Och gå inte på niten att skicka in DNA-prov för att se vilka raser som är i, det är inte särskilt stor tillförlitlighet på dem.
Det kryllar av mer eller mindre oseriösa företag för gentester på nätet, både vad gäller raser, sjukdomar och annat - det mesta är bullshit då gentekniken idag inte kommit så långt med att identifiera de unika DNA-sekvenserna för respektive ras/sjukdom etc. Som att kasta pengarna i sjön, alltså - köp lite kul grejer till hunden i stället!👍)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: