Annons:
Etikettvalpar-avel
Läst 3685 ggr
[Rottis-Lajka valpar]
10/6/17, 12:53 PM

Rottweiler /Lajka valpar till Salu

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Rottweiler/Lajka Valpar

Valpar födda 21/8 lev.klara nästa vecka efter mycket trevliga, friska & stabila föräldrar

Fader: Lajka, tränad jakthund och lydnad, används till jakt och att ställa vilt, vildsvin jakt mm
Moder: Rottweiler, tränad i lydnad och sök, mentalt stabil, harmonisk och trevlig familjehund
------------------------------------------------------------------

Hera stora damen håller ordning och brottarna ner rottis broscherna med en tass visar dåd kraft och leker strategiskt, fäller syskonen vid bakbenen vill bli klappad som en dam,

Zack vår rottis kille som gillar att chilla och vara med där det händer går gärna emellan när syskonen tar i för hårt och älskar att både kramas och gosa

Lajka tikarna Stella, Atena och Azra är studsbollarna i familjen och tycker om att jagas och ligga på lur leka antilop och lejon men älskar att kela och tycker kramar är trevligt men överskattat

Valparna berättar: Nu är vi sju veckor gamla och busar o stojar för fullt, men vi kan också komma på inkallning, hälsa fint på besökare och sitta fint innan maten. Vi lystrar till ropet av hela brigaden och det fattas en och nej inte bita där Också kan vi förhandla till oss en godis eller bitleksak när vi står på oss. Vi tycker om att åka bil och rullat runt och nosat upp allehanda intressanta saker i gräsmattan. Nästa vecka är vi åtta veckor och på torsdag är vi Veterinärbesiktade, vaccinerade och chippade, vi är försäkrade och när vi flyttar hem till dig tar vi med oss vår leksak, mat vi är vanan vid och registrering på Jordbruks verket med vet intyg och försäkringspapper. Vi är färdiga att åka helgen 14/15 oktober.
------------------------------------------------------------
Vi ser gärna att att du har erfarenhet av liknade raser och att du helst har jakt licens eller är aktiv inom bruks eftersom det är en arbetande ras blandning och kommer komma bäst till sin rätt när de aktiveras mental och fysiskt. Alternativt kan erbjuda en aktiv vardag med mycket utevistelse och några arbetsuppgifter. Till exempel sök, vakt, apport, Agility eller drag hund etc. Valparna är uppvuxna i hem miljö och dagligen hanterad. Vana vid barn och andra hundar stora som små,
Kan tingas för en avgift på 1500 kr som ej återfås vid ånger

Mejla gärna några rader och berätta om er själva eller Ring kvällstid mellan 19.00-22.00

mobil: 076-6872515

Annons:
Lona
10/9/17, 7:23 PM
#1

Surtanten här då: Valparna är 8 veckor mån 16/10 (om de är födda 21/8), det är alltså ett lagbrott om ni levererar dem helgen 14-15/10.

Sen kanske det är bra att ni är tydliga med att valpköparna inte får tävla bruks, med tanke på att ni gärna ser att de är aktiva inom det.

Fast jag måste faktiskt fråga, varför lajka x rottis? Känns som en ganska…udda kombination om jag skall vara ärlig.😊


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Outlawly]
10/10/17, 8:24 AM
#2

#1 Säkert tjuvparning.

Lona
10/10/17, 5:36 PM
#3

#2, Tja, jag har sett de mest konstiga kombinationer som folk gjort med planering, antingen för att man "tager vad man haver" eller så har man någon tanke bakom.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Outlawly]
10/11/17, 7:25 AM
#4

#3 Nej, gör folk så :(

[Rottis-Lajka valpar]
10/12/17, 12:41 AM
#5

Trist med såna inlägg som dina Loona, det var veterinären som räkna fram deras ålder när jag boka tid och var verkligen inte poängen med tråden. Jag föreslår du skapar en egen tråd med dina ämnen. Jag har rapporterat dina inlägg.

Tråden var menat att nå hundvana människor som kanske kände att de ville ha en ny familjemedlem när de hämtas sen är en annan sak. Frågor är välkomna men inte när de ställs av nät troll eller avser att sprida förtal och dålig stämning och det av någon som uppenbarligen har läsförståelse problem.

Outlawly,: nej jag tror inte "folk" gör så, utom kanske Loona då tydligen. Jag har då aldrig under mina 30 år som hundägare varken sett eller hört det Loona påstår. Men hon kan säkert backa upp sina påstående i en egen tråd om du frågar henne.

Candy Blue
10/12/17, 8:31 AM
#6

Jättesöta!

Men jag blir förvirrad när du beskriver valparna som att deen ena är rottis och nån annan är lajka, de är ju fortfarande samma blanding så man kan ju inte beskriva de som olika raser??

Annons:
[Rottis-Lajka valpar]
10/12/17, 11:11 AM
#7

Ja de är helt bedårande!

 Ajdå, inte meningen att förvirra, eftersom jag är mycket angelägen att de kommer till goda hem hos familjer de passar in naturligt hos, ville jag lyfta fram charmen med dem, till exempel jakt instinkten har ju alla hundar men är starkare eller svagare beroende på individen. Lika så med förighet, kamplust etc.

Valparna visar talang för båda sidorna men  vart de kommer må bäst och bli lyckligast är ju där den starkare egenskaperna  för jakt eller bruks kommer komma bäst till användning.

Lona
10/12/17, 4:17 PM
#8

#5, Jag var otydlig i mitt svar i #3, det var mer allmänt riktat och inte mot just er. Jag är för övrigt inget nättroll men bra (och jag menar det!) att du anmälde om du kände dig påhoppad.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: