Annons:
Etikettvalpar-avel
Läst 1836 ggr
Vildblommans
2017-09-07 18:33

Collie till avel

Hej, jag har en colliehane för avel för lämpliga och friska tikar. Han är mentaltestad med toppenresultat, utställd, en otroligt trevlig och snygg individ. Kommer från friska och bra linjer.. Han är höftledsröntgad (ua), armbågsröntgad (ua), ögonlyst (ua). Han är ngt liten för att vara en colliehane men han har väldigt snygg färg, snyggt huvud och väldigt bra och sunda rörelser. 

Anledningen till att jag låter han stå till avel är att jag vill ha en valp efter han, och det vore tråkigt tycker jag att inte nyttja en sån bra och trevlig hund…

att han inte gått i avel inom sin ras är att han enligt en del/många kommer från "fel uppfödare" och att dom tycker att han är för liten.. 

Det ska vara tikar inom/från samma grupp grupp 1 + schäfer…

är ni intresserade av denna snygga och trevliga kille, så hör av er till mig, här på iFokus eller email: HarrySickan2017@mail.com

mvh//Ullis & Harry

ps. .ni får skriva till om ni vill ha foton på han, det fungerar inte att lägga in foton från min data ikväl (morr morr)

Annons:
Wellcraft
2017-09-10 22:11
#1

Lägg gärna ut hans stamnamn så man kan kolla upp hans MH, MT, meriter och hälsoresultat.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Hiro
2017-09-14 00:23
#2

Jag har dålig koll kring just collie men har inte collie klubben någon form av täckhundslista du skulle kunna göra din hane tillgänglig för? En collie med topp mentalitet är ju väldigt synd att få blandrasvalpar då collie är en ras som behöver mer stabila hundar! :)

Upp till toppen
Annons: