Annons:
Etikettbeteende
Läst 3110 ggr
evelinafelicia
6/24/17, 12:13 AM

Pointer/labrador mix.....

Hej hej hej!! Är mitt uppe i processen att adoptera en underbar och otroligt vacker liten tik från Spanien och är fullkomligt förälskad i henne. Men nu så har jag fått höra att jag inte är "redo" ta hand om en Pointer.  Det jag fått höra (om och om igen, vid det här laget) är att det vore fel att ha en sådan hund som sällskapsdjur och att "tvinga" henne bo i en lägenhet osv.  Jag har växt upp i en hundfamilj och den senaste hunden vi hade var en gråhund/finsk lajka/jämthund mix, så jag är medveten om att jakthundar kräver mycket aktivering. Nu bor jag i ett lugnt område med skog och naturreservat ett stenkast bort.  Och som rubriken lyder så är hon inte en renrasig Pointer utan en labrador/pointer mix. Men när tillräckligt med människor ifrågasätter en så kan man ju inte  låta bli att göra det själv.  Som sagt, jag är hundra procent medveten om hur mycket aktivering det kan kommas att krävas och jag mer än gärna välkomnar det.  Men jag skulle uppskatta era åsikter…  Är det dumt att skaffa mig en pointer/lab mix om jag inte ska använda henne till jakt?

Annons:
flocken
7/4/17, 7:04 PM
#1

Det absolut inget problem med det. Sen vet man ju inte hur hunden är energi mässigt. Min förra var schäfer/ rottweiler / bc/ amstaff. Trodde jag skulle få en träningsmaskin. Inte. Han älskade att lära sig trix. Ville gå mellan 6-10 km/ dag. Men kunde lika bra bara ligga i trädgården några dagar. En cool kille som tog dagen för vad det var

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

evelinafelicia
9/25/17, 1:57 AM
#2

#1 - tack så mycket! Det blev så att jag adopterade henne och hon är helt perfekt… <3 :)

Candy Blue
10/10/17, 3:41 PM
#3

#2 Kan man inte få se en bild ?:)

Upp till toppen
Annons: