Annons:
Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 1692 ggr
SajberFina
2017-06-18 01:49

Vad kan ha hänt med hennes tass?

Min man var för en liten stund sedan ute med vår tax-drever och när de kom in så började hon plötsligt slicka sig frenetiskt på undersidan av högra framtassen. Ville inte riktigt stödja på den och när jag skulle undersöka tassen så fick vi typ bända loss henne för att hon skulle sluta slicka.
Det blöder ingenstans, trampdynorna är lena och fina och jag har tryckt och känt i precis varenda vrå känns det som. Ingenting reagerar hon på och jag känner heller inget som inte borde vara där.
Men så fort jag slutar undersöka så slickar hon igen och viftar med tassen. Jag försökte filma för att visa hennes beteende.
Efter en stund så skulle min man lägga sig så jag ville se om hon gick som vanligt, vilket hon gjorde, men jag var nyss och kikade till henne i sängen och hon slickar sig fortfarande.
Någon som har en aning om vad som kan ha hänt? Känner och ser som sagt ingen skada alls.

Är det här jag ska skriva något smart och genomtänkt? 

Annons:
Vixxen
2017-06-18 01:58
#1

Kan hon ha klivit på brännässlor? Badda med Salubrin och se om hon slutar slicka på tassen sen…

Maria
2017-06-18 07:03
#2

Har hon blivit biten av något tro?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

SajberFina
2017-06-18 13:14
#3

Brännässlor var något som slog mig också. Visste inte om hundar reagerade lika dant på dem som vi men hon gjorde nästan likadant för någon vecka sedan fast med en annan tass nu är hon precis som vanligt

Är det här jag ska skriva något smart och genomtänkt? 

jenmjao
2017-06-19 19:11
#4

Jag tror inte brännässlor påverkar hundar.. Mina hundar istortsätt badar i brännässlor och har aldrig någonsin reagerat på det.
Däremot skulle jag kunna misstänka insekter, Insektsbett. Jag själv satt och väntade på bussen för 3år sedan och en liten flugliknande varelse var i busskuren med mig, jag var inte rädd (är livrädd för getingar) och sedan stack skitjäkeln mig och jag fick rodnad samt det gjorde något helvetes ont. Det försvann efter ett tag och jag har ingen aning om vad det var för insekt..

mikkan01
2017-07-21 21:00
#5

#4 Låter som en broms. Mina hundar har inte heller reagerat på brännässlor så jag skulle också gissa på bett av något slag. Min schäfer kunde hålla på sådär när hon hade svamp mellan trampdynorna också. Eller när man gått ett tag på asfalt (brukade oftast gå i skogen).

~mikkan

jenmjao
2017-07-22 14:00
#6

#5 Jo men den var lika stor som en myra 😮

Annons:
Upp till toppen
Annons: