Annons:
Etikettaktiviteter-allmänt
Läst 1346 ggr
AnneN
11/29/16, 6:24 AM

Tips på roliga vinterlekar önskas

Den 28/12 ska jag hålla i en träningsträff med temat Vinterlekar. Tanken på denna träff är att kunna ge deltagarna tips och idéer på hur de kan leka och aktivera sina hundar i snö och kyla (vi brukar ha ganska långa, kalla och snöiga vintrar här i Luleå). Det är alltså utomhuslekar där hund och ägare leker tillsammans jag letar efter. Deltagarna brukar variera i antal, hundraser, storlekar, ålder och köldtålighet, så jag behöver er hjälp att komma på massa olika roliga lekar för alla typer av hundar och ägare.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Maja2
12/17/16, 1:04 PM
#1

När det är som kallast blir det ju ingen aktivering utomhus överhuvudtaget, utan då blir  det inomhusaktiviteter. Dra kätting eller mig på spark, söka godis i snön, eller lägga spår, är det som händer utomhus när det är hyfsade temperaturer :) Leka i snön händer åxå, men inte så ofta här.

AnneN
12/17/16, 5:59 PM
#2

#1 Ja är det allt för kallt så håller man sig ju inne, men i temperaturer ner mot minus 10 - 15 grader kan de flesta klara av att vara ute och leka även om en del behöver kläs på lite extra.

Tanken med att ha en träningsträff med vinterlekar är att försöka visa folk att man kan hitta på roliga saker ute även då det är vinter. Hör annars ofta att en del hundägare tycker det är så tråkigt med vinter för man kan inte göra någonting ute med hunden.

Hur lägger du spåren på vintern?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Maja2
12/18/16, 9:39 AM
#3

jag lägger då personspår, på samma sätt som på sommaren, på plogade vägar :)

Upp till toppen
Annons: