Annons:
Etikettpresentation-av-hundar-medlemmar
Läst 1172 ggr
Yuuha
11/11/16, 1:55 PM

Akime och Jag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Hej alla! 

Jag heter Angelica och är snart 3 år gammal 😭Jag bor tillsammans med min sambo, vår hund Akime och vår kanin Greymane i Louny i Tjeckien.

Så ska kanske försöka göra den långa historien kort. När jag fortfarande bodde i Sverige så hade jag en underbar Amstaff tik som hette Bella men hon blev svårt sjuk och jag fick avliva henne 😭 Det svåraste beslutet i mitt liv. 😭

Efter drygt ½ år, bestämde jag och min sambo oss för att skaffa ny hund. Vi bodde då i Tjeckien. Vi letade efter hund länge och bestämde oss för ett hundstall (shelter). Även om min sambo är från Tjeckien så fick vi inte adoptera en hund för att jag var från Sverige och ja kan säga att de ord som riktades mot mig var väldigt rasistiska. 

Vi satte oss då och kollade på olika hundannonser och hittade ett shelter i Slovakien som räddar hundar och ger dem nya hem, många hamnar i Tjeckien. Det var där vi hittade Akime. Vår adoptionssamordnare var arg när de hörde vår erfarenhet av shelter här i Tjeckien. Akime skulle tyvärr avlivas när vi såg hans annons, eftersom hans var så deprimerad och mådde dåligt och bland annat matvägrade.

Vi fick hem honom och då var han mer eller mindre bara skin och ben.  Han var då cirka 6 månader och med mycket kärlek så vann vi hans förtroende och sedan dess har han inte slutat äta eller älska oss. Han är nu 2½ år gammal. 

Han har haft sönder ett antal saker, fått hushållspappersrullar att explodera, har haft gosedjur och kuddar som har exploderat och han har försökt döda Harry Potter (boken Harry Potter och den flammande bägaren).

Han är världens underbaraste hund, något lat, och väldigt bortskämd. Nu i December ska han följa med oss på semester i Sverige över jul och nyår!

Annons:
Upp till toppen
Annons: