Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 2400 ggr
Det seriösa problemet
9/20/16, 2:30 PM

hjälp Vilken ras ? vad tycker ni ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Hej ! nu är det såhär att jag köpte/övertog en hund som var omplacering.. Hon heter Akila och är snart 2 år :) de vi tog över henne av visste bara att hon va blandras mellan amstaff och nått mer, de trodde hon va eng staff eller ridgeback(vilket låter skumt enligt mej). hon är ganska hög i manken och har långa ben, Skulle vara kul å höra vad ni tycker hon liknar :) älskar henne oavsett vad hon är/ liknar. I mina ögon kommer hon alltid vara lika mycker värd <3

Annons:
Wellcraft
9/20/16, 2:42 PM
#1

Jag stöter ofta på folk som tror att det är ridgeback i deras unga, röda, bullblandningar.
Jag förstår dem.
I de unga åren är många av dessa hundar högbenta och slanka, med smalare skalle och den röda färgen så påminner många om ridgeback.

Jag tycker att det är lättast att se eventuella rasinblandningar (gissningar kan självklart aldrig vara helt säkra) när hunden växt till sig och fått mer massa, speciellt när det gäller dessa hundar.

Spontant skulle jag gissa på att din hund är en blandning från blandningar, att det var längesedan en rashund blandade sig i.
Amstaff, staff, rottweiler - i vissa fall schäfer, bullterrier, bully, mastiff, dogo mfl brukar användas flitigt.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Det seriösa problemet
9/20/16, 2:46 PM
#2

tack för svar ! ville mest se va folk tycker då jag inte träffat en amstaff mix med så långa ben innan XD

Kalli
9/20/16, 5:02 PM
#3

Hur hög är hon och vad väger hon?

Det seriösa problemet
9/20/16, 6:02 PM
#4

hon är 55 cm i manken, väger ca 25-28kg då hon matvägrade i början hon flyttat hit

jenmjao
9/20/16, 6:54 PM
#5

Min kompis hade en hund som förmodligen (jag vet inte garanterat) var en RR korsning, Hon var 60+ i mankhöjd och väldigt slank.
Tycker din hund ser mer ut som en amstaff korsning, Men det är tyvärr svårt att sätta fingret på raser i hundar, Jag har själv en schäfer/labrador och hon ser inte direkt ut som en labrador. Min granne hade en drever/tax/bordercollie korsning förut och den hunden såg inte ut som någon av raserna direkt, Man kunde väl urskilja att raserna fanns i henne när man visste (inte direkt taxdelen då..).

Upp till toppen
Annons: