Annons:
Etikettvalpar-avel
Läst 1055 ggr
Ebba19
2016-09-04 15:49

Tips på blandrashund för pensionärer

Hejhej!

Jag vill gärna ha tips på en härlig blandrashund som passar pensionärer. En hund som inte kräver massor av motion men ändå kan följa med på långpromenader då och då.  Barnvänlig måste den vara pga av barnbarn.  En liten/mellan storlek och en ganska lätthanterlig hund. Skulle även va ett plus om den är allergivänlig!

Har  kollat på lite blandningar med cavalier och pudel i sig, har ni kunskap eller tips om någon härlig blandis, skriv gärna! Skulle ni veta en renrasig hund som passar så kan du gärna skriva det med :)

Annons:
AnneN
2016-09-04 16:04
#1

Enklare att tipsa om ras/raser om du beskriver vad du vill aktivera hunden med förutom promenader, hur mycket pälsvård vill du pyssla med?

Vad som är allergivänlig ras och inte varierar beroende på allergikern, en del tål inga hundar alls, inte ens nakenhundar, andra tål olika pälstyper bättre än andra och en del tål bara vissa individer i men inte andra inom samma ras.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Dagsjötorp
2016-09-10 12:52
#2

Hej! Jag själv är allergisk mot vissa hundar men tål bl a shih tzu ,pudel, Lhasa apso och bishon frise.har själv en korsning på Lhasa apso och shih tzu! Vilket jag tycker är en bra korsning för dels så var det samma ras fram till 1940 talet och de är väldigt lika både mentalt och fysiskt! Raserna har inte krav på att stimuleras mycket varje dag! Har diskbråck själv så jag har dagar då vi bara går kiss och bajs promenader! Har inte märkt att hon blir rastlös av det! Hon ÄLSKAR barn och är en social tik som verkar bli älskad vart man än tar med henne! Man måste antingen klippa hunden med jämna mellanrum eller borste noga varje dag! Hon är ett jätte stort sällskap och skänker oss glädje och omtanke!

Upp till toppen
Annons: