Annons:
Etikettvalpar-avel
Läst 1189 ggr
jojmaj0314
7/19/16, 6:04 PM

Få en kull på min blandrastik

Hej! Jag är inne på att eventuellt para min blandrastik (87.5% shih tzu, 12.5% bichon frise) nästa sommar eller vinter då hon är 2.5 - 3 år. Jag är seriös med det och vill ha en renrasig shih tzu eller bichon hane eventuellt korsning mellan de två. Min tik ska undersökas av veterinär innan jag bestämmer för en parning och hanen ska ha gjort detsamma. Men vad för undersökningar rekommenderar ni och vad kostar de? Försöker räkna ut hur mycket jag ska spara ihop innan en kull är möjlig att föda upp. Vad skulle det ungefär kosta totalt från det att tiken undersöks till att valparna hittar nya hem?

Annons:
mejamylove
7/19/16, 6:44 PM
#1

Hur kan du säga att du är seriös om du inte ens vet vilka undersökningar föräldradjuren måste genomgå?

Herveaux
7/19/16, 7:34 PM
#2

Nu kommer detta låta väldigt bryskt, men det är tyvärr något som kan hända:
Är du beredd att offra din tiks liv för att ev få fram Valpar efter henne?

Det är som sagt något som kan hända, och som förhoppningsvis kan få vissa att tänka till lite extra innan dom tar Valpar på sin underbara tik.
Självklart ställs alla uppfödare inför detta, oavsett bland- eller renras.
Men som sagt, tänkvärt.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

jojmaj0314
7/19/16, 10:33 PM
#3

Jodå jag har allt tänkt över vad som kan hända. Men man måste inte alltid måla fan på väggen innan. Tror och håller tummarna att det kommer gå jättebra!

jojmaj0314
7/19/16, 10:34 PM
#4

Jag är väl seriös som ens har det som krav på mig själv att oavsett vad för undersökningar som behövs så kommer jag göra dom?

mejamylove
7/19/16, 11:38 PM
#5

#4 Njaa, det tar jag som självklart. Så för att svara på din fråga nej.

jojmaj0314
7/19/16, 11:44 PM
#6

Jag behöver inte höra vad jag borde eller inte göra, jag ville ha svar på mina frågor :)

Annons:
mejamylove
7/20/16, 7:14 AM
#7

#6 du ställde en fråga jag svarade på den. Sen om det inte var svaret du gillade kan inte jag göra nåt åt.

jojmaj0314
7/21/16, 12:11 AM
#8

#7 Oh my god..

annzoo
7/26/16, 8:41 PM
#9

minst 35000kr bör du ha sparat och ha på kontot. Kejsarsnitt är inte billigt. Sker det under fel tid på dygnet måste du lägga ut pengarna själv innan du ev får tillbaka på försäkringen. Valparna kostar ju en hel del också i och med Vaccination, idmärkning, veterinärbesiktning ev veterinärvård mm.

hälsoundersökningarna för tiken lär du få räkna på några tusenlappar.. extra mat mm får du också räkna in.

Upp till toppen
Annons: