Annons:
Etikettvalpar-avel
Läst 2018 ggr
Diablo420
7/1/16, 2:28 AM

Tik till Parning...

Finns det en villig tik Amstaff/pitbull ,,Bulldog? Min 5åriga suuper snälla goa, kärlekssprduddlande ,mycket tillgivna men kåtastackare. energiknippe kraftig litet paket flull av muskler och Vilja av stål..Han älskar att ^kampa^ under säkra lagliga former…Går alltid bra ihop med tikar i klassen 12kilo o uppåt, men andra hanhundar går ej längre det är totallt attack mode p den andre hunden .. ;( Han attackerar aldrig först, bara svarar/reagerar på den/dom andra hundarnas bettende o hållning utfall.. Inga kända hälsoproblem överhuvudtaget inga besök hos vettrinären men än vaccin och för utvärderring utan anmärningar.. Jag vill som betalning få 1.a pick på valparna(tik) jag ska behålla med Diablo livet ut. Länkar filmer o bilder o info på honom :

från Kennel Ugly pack: blandras amstaff / pitbull, föddes 2011 oktober

ca 49-51cm hög      23-25kg   päls Bluefawn i vetrinär besiktingen som valp men han är mer år de röda Bruna hållet med vissa blåa nyanser på sina ställen.. Kan bli silver färgade och blåa om generna är rätt diablos kull var det 2 silvriga/blåia i pälsen.. 

Behöver ni bilder på Diablo säg bara till :)

Annons:
Wellcraft
7/3/16, 11:05 PM
#1

Hoppas innerligt att ingen nappar.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

AnneN
7/3/16, 11:29 PM
#2

En eventuell tikägare vill nog ha svar på dessa frågor:

  • Vad är syftet med parningen? Förutom att få en valp efter din hund.
  • Vilka hälsotester har gjorts för rasbundna sjukdomar/deffekter som finns inom de raser han har i sig? Tex ögonlyst, röntgen av höfter/armbågar, ataxi, demodex, NCL, mm.
  • Har han gjort MH eller BPH? Vad är i så fall resultatet?
  • Hur ser hälsostatistiken ut bakåt i "stamtavlan" och hos kullsyskonen?
  • Vad ställer du för krav på den tik som han ev ska paras med?
  • Vad har du för krav eller förväntningar från tikägarens sida?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Maja2
7/5/16, 3:49 PM
#3

Varför skaffa Valpar efter honom?

[LeShutDown]
7/10/16, 9:48 PM
#4

#1 
Jag håller med dig, men jag tror att det har större effekt om man i stället förklarar varför, annars är det lätt förvirrande om man inte är insatt i ämnet och många väljer då att ignorera råden, tyvärr.

#0
Jag tycker inte att det låter som en särskilt god idé från vad du har framlagt som info, bästa vore som sagt var att förklara varför du vill skaffa Valpar på honom (är det bara för att du kan/vill ha Valpar så bör du nog undvika det och hitta redan uppfödda valpar), fråga dig själv om du tänkt igenom det tillräckligt mycket? och har du (trots att inga kända hälsoproblem finns så kan det finnas dolda sådana) kollat honom hos en veterinär angående hälsoproblem som kan förekomma bland raserna (tyvärr är jag inte särskilt insatt inom de två nämnda raserna och kan därför inte säga vilka det är, så vet du inte det får du väl googla eller fråga veterinären), vet du något om föräldrarnas gener? har de eller har haft några hälsoproblem? och så till sist, trots att du säger att han bara attackerar hannar och bara "svarar" och aldrig "börjar" så är jag skeptisk till detta. Det kan ofta finnas signaler (så som stirrande/blängande, högt huvud och allmänt bossigt beteende som sätter igång) från din hund som du inte ser om du inte håller koll eller känner till dem. Kanske vore en kastrering bättre för honom och andra hundar? 
Jag tycker tyvärr inte att det låter klokt att avla på en hund som är aggressiv (även om det bara är mot andra hanar)

du bör även se till så att om du nu så gärna ska ha Valpar, är tiken kollat också? har hon några hälsoproblem i stamtavlan?

Wellcraft
7/11/16, 1:29 PM
#5

#4 Självklart har du rätt. Men jag har varken tid eller lust till att skriva en uppsats.
Bra att ni andra hade tid och lust.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Fialialej
7/11/16, 9:09 PM
#6

Jag rekommenderar att ta en titt på blocket och diverse omplaceringssidor på Facebook. Det finns OTROLIGT många omplaceringshundar av den här varianten. Enligt min åsikt behövs inte fler. Varför vill du avla på en hund som enligt din egen beskrivning har allvarliga beteendeproblem? Jag tror det blir väldigt svårt att hitta bra köpare till den här typen av Valpar. Lär resultera i avlivningar och omplaceringar, och i värsta fall olyckor. Tänk om.

"På natten är alla katter svarta"

Annons:
Diablo420
7/12/16, 2:51 AM
#7

Shit vad folk e negativa och oförstende….. Han är helt underbar ,vacker ,snäll mysig osv osv så klart jag vill att min Bästa vän ska få ligga o götta sig  och samtidigt försöka få ännu finare ,bättre och starkare Valpar med otroligt drive att jobba/träna wp, spår ,aguility mm mm .. Jag vill ha en tik från min pojk fast lite vassare o bättre gener, utseende   osv En mogen rednose på 25-30kg skullle vart drömmen att få para sig med och behålla den tik jag väljer först :D        

https://www.youtube.com/watch?v=rddCMmD7HV0   

https://www.youtube.com/watch?v=KW-ru7eUI6s

Fialialej
7/12/16, 7:41 AM
#8

#7 är inte negativt utan realistiskt. Har du sett hur dåliga chanser den här typen av hundar har till att få ett bra livslångt hem? Varför vill du producera fler Valpar när det inte finns hem nog åt de som redan lever?

"På natten är alla katter svarta"

Wellcraft
7/12/16, 12:30 PM
#9

#7 Din bästa vän ska få ligga o götta sig? 😎😂
Precis som #8 sa så är vi realistiska.
Din hund har beteendeproblem och att blanda in vassare linjer i det är som bäddat för katastrof, varför vill du ha vassare linjer?
Har du öht gjort några hälsotester?

Och folk undrar varför bullhundsblandningar har dålig status, här har ni svaret kära vänner. Buskavel.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Kalli
7/12/16, 4:35 PM
#10

Alltså, jag är av åsikten att all blandrasavel med Amstaff/"Pitbull" är oseriös avel. Ingen djurvän borde vilja bidra till ännu fler hundar som riskerar att hamna i en omplaceringscirkus eller (något bättre trots allt) avlivas. Men detta är ju bara finn fem fel. 

Jag förstår att du älskar din hund, jag avgudar mina hundar, och han är jätte fin - absolut. Men minimum, absolut minimum, är ju att först och främst ta reda på om han är frisk. Att han ser frisk ut säger varken det ena eller det andra. Hundar med HD/AD fel behöver inte visa smärta, de behöver inte ens ha ont men det är något som kan föras vidare till ev. Valpar.

Ataxi, är en annan hemskk sjukdom som drabbar Amstaff och såklart även Amstaffblandningar. Har är inte affected av sjukdomen med kan mycket väl vara carrier, paras han med en annan "frisk" hund som också är carrier kommer statistiskt sett 25% av valparna dö en allt för tidig död i en inte alls särskilt rolig sjukdom. 

Innan man parar krävande hundar bör man också försäkra sig om att de är mentalt starka. Själv är du knappast partisk så det andra du bör göra, precis som alla andra seriösa uppfödare, är att göra en BPH. Vore han renrasig skulle jag rekommendera ett MT istället.

Dessutom säger du att du försöker få ännu finare, bättre starkare Valpar med ett drive att jobba. Så vad har din hund för meriter inom WP? Vad har ni för resultat i Agility och hur mycket brukar ni spåra?

Upp till toppen
Annons: