Annons:
Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 1505 ggr
Wajasessan
2016-04-04 09:06

Megaesophagos ME

Min 10 årig Risenschnauzer har fått diagnosen Megaesophagos o. jag vill gärna komma i kontakt med Veterinärer o. hundägare,som har erfarenhet av denne sjukdom.Han äter i upphöjd ställning ,maten körs till gröt,han äter med god aptit ,men oftast så kommer maten tillbaka iaf. Hitintills har jag bara läst om Valpar,som har det som medfödd sjukdom.Men min hund har inte fått det förrän ett halvt år sedan.Han fick för 2 år sen förgiftat utlagd kycklingkött i sig o. har int mått som tidigare.Enl. en Vet. i Spanin,så kan hans sjukdom bror på denna förgiftning,som då kallas för Botulism (Food poisoning).Tacksam för alla råd o. erfarenheter.

Annons:
AnneN
2016-04-04 15:59
#1

Jag har tack och lov aldrig varit med om detta på någon av mina hundar, men hoppas att din hund ska må bättre snart och att du hittar den information du söker.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Wajasessan
2016-04-14 09:53
#2

Tack AnneN,tyvärr har hitintills ingen djursjukhus el. Vt.svarat mig.Är övertygat om,att det finns många hundar även här i Sverig md denna åkomma o. dt vore tragisk om dessa får fel diagnos pga att det inte finns kunskap om ME här i Sverige.

Upp till toppen
Annons: