Annons:
Etikettallmänt
Läst 1869 ggr
[Anata]
12/29/15, 9:53 AM

Vilken hundras har?

Om du har en blandras som är grov men inte för grov.

Den har 5 klor på varje tass. Vilket inte är så vanligt.

Du vet om att de är ENDAST 2 raser i din hund. Du vet exakt 1 ras av dessa 2.

De är inte vilken blandras hund som helst som får 20 klor. De är något som går i generna. 

Men vilket ras har 20 klor?

Annons:
AnneN
12/29/15, 3:29 PM
#1

Det finns inom många raser mer eller mindre, även om det är något som inte är önskvärt hos just den rasen.

Vet att bland annat lundehund och beaceron har extra tår/klor som rasstandard.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

hemul
12/30/15, 4:05 PM
#2

Tror det gäller även berger des pyrénées, briard, pyrenéerhund. Och säkert några till. Poppis i Frankrike som det verkar.😃

Tänker så det knakar. Tror min Berner hade sporrar bak. Men ser att det står i rasstandarden att såna ska avlägsnas (vilket larv!). Men standarden kan ju ha ändrats.

[Anata]
12/31/15, 10:34 AM
#3

Min schäfer mix har de! Alla säger amstaff i henne så hon har deras käkar. Men ärligt jag ser INGEN amstaff i henne. Min labbe hade breda käkar men hon var labbe. 

Hon har 5 klor på varje tass. Alla veterinärer mf människa jag snackar med säger att om hon hade haft schäfer och amstaff i sig skulle hon inte få en klo med pulpa och ben. Asså hon har ingen extra tå eller en flik som veterinären kallade de. Utan hon har en hel tå/klo.

Min briard hade 5 på varje tass pyrenéer har 5 på varje fram 5 eller 6 på varje bak. Alltså vanligt med dubbla bak tummar. Har en kompis som är uppfödare på Pyrenéerna.

Så behöver undrar. Då de är avslöjande på henne

Frida B
1/1/16, 9:32 PM
#4

Nimbus, Tibetansk Terrier x Svensk Lapphund har det.. ;)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Anata]
1/1/16, 10:24 PM
#5

Rottweiler har de

IngridSvensson
1/3/16, 11:38 PM
#6

24 tår har min lundehund här hemma. :)


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Annons:
Upp till toppen
Annons: