Annons:
Etikettefterlyses-släktingar-till-din-hund
Läst 2399 ggr
Elin2122
2015-11-25 14:38

Blandras syskon

Hej ! Jag har undrar vad ni/du har för blandras hund och lite om egen skapar och just varför ni/du köpte hen 😀 kanske hittar ni/du ett syskon Jag har 3 blandraser en västsibirik Lajka och gråhunden tik som heter tajga och är född 2005 08 07 är köpt i gårdveda i Målilla egenskap är jakt och vakt . Sen har jag en tax korsning som heter nino och är köpt i Virserum pappan är okänd men troligen en mellan stor hund typ labrador. Född 2011 04 16 Ninos egenskaper är att gosa och va en kompis när det behövs lite tröst Sen till sist lilla molly som är en labrador , golden, bernersenner och border collie korsning köpt i trollebo utan för nye född 2015 04 04 egenskap att gå löst och komma på namnet och lätt lärd Jag har köpt alla på måfå

Annons:
Elin2122
2015-11-25 14:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#1

Tajga och molly på bild 1 och nino på bild 2,3 molly på bild 4

spacesheep
2015-11-25 18:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#2

Här är Fafner, född 2015-04-22 på Gotland. Han är 50% border collie, 25% samojed, 12.5% schäfer och 12.5% old english sheepdog. Hittar gärna syskon till honom!

Vi bodde på Gotland under tiden vi köpte honom och gick i hundtankar. Var helt överens om att vi ville ha en intelligent hund och BC stod högt på önskelistan. Fick god kontakt med uppfödaren som verkade underbar och åkte ut för att träffa Fafner samt föräldrar. Föräldrarna var otroligt härliga och likaså var Valpar från tidigare kullar (som uppfödaren fortfarande hade kontakt med). Fafner själv slängde sig på rygg framför våra fötter och ville bli kliad på magen direkt. Då följde han med oss hem. Så kortfattat: härlig uppfödare, underbara föräldrar och en blandning som visat sig generera många bra Valpar

Fafner är otroligt kelig, kontaktsökande och smart. Alltid glad och sugen på nya utmaningar. En superhärlig hund som kräver en hel del aktivering men som lärt sig lägga på en lugnare växel när det behövs. Morgontrött dessutom 😉

Elin2122
2015-11-25 19:03
#3

Aa så söt 😄 härligt att det klickade direkt 🐶

Shireelin
2015-11-30 17:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Lillan heter min yorkshie terrier/ papillon/ tibetansk spaniel/ jack russel blandning! Grannens mamma hade fått Valpar, jag var ung och ville ha hund det ville inte mamma. Fanns bara hon kvar, lyckades övertala mamma om att jag skulle få gå bort och titta. Fick lov att ta hem henne och visa för familjen, sen kom hon aldrig tillbaka till uppfödaren igen… :D

  Lugn och fin inne, snällare mer okomplicerad hund får man leta efter.  Oändlig energi ute, springa lös i skogen är det bästa som finns!

[LoveUnite]1
2015-11-30 18:54
#5

Jag har en 10,5 årig blandras tik mellan:
Flatte, Schäfer, Nuffe och Berner Sennen.

Vår första hund var blandras och hennes mamma, vi behöll en valp.
Frågan stämmer nog mer in på varför vi skaffade blandrashund (vår första) vi (barn) hade inget att säga till om, det var mamma som kom hem en dag och överraskade oss med en valp.

Vet ej varför hon köpte en blandras och inget vi någonsin funderat på.

Vi behöll en valp, vilket vi egentligen inte tänkte göra men, Valpar är så farligt söta och det slutade helt enkelt med att vi behöll en, men det var när vi endast hade 4 av 11 Valpar kvar som vi kom fram till det.

Hon är vaktig, reserverad, familjehund, glad och busig och har alltid varit/är en hund med mycket energi, kelgo och tror hon är en liten knä hund.
Helt tvärtom från vad sin mamma var = Social, busig, bestämd, envis, älskade allt och alla, framåt, matglad och mer jakt i henne.

fiiiapiiia
2015-12-29 17:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#6

Jag har en 5 månads valp som är blandning mellan Samojed och flatcoated retriever. Vi var i hundköp tankarna när jag hittade våran hund. vi ville ha en blandras då jag tycker dom är lika fina hundar som en renrasig  fast oftast billigare och mindre skador.  Vi ville ha någon kompis till våran äldre tik och att hon kunde lära sig av den till en början.  Och när vi letade så ville vi ha en mellan till stor hundras och min sambo hade haft 4 flattar innan och jag är har erfaren het med draghundar innan så när lilla Astrid dök upp så åkte vi och kollade på valparna och hon valde oss direkt.

Astrid är köpt i Linderöd utanför Kristianstad fanns 7 Valpar tre svart vita och 4 vita ( såg ut som samojeder)  Hon är född 2015071. Mamman och pappan hade uppfödaren  själva. 

Astrid en är busig men alltid glad hund, energi till tusen och matvrak.

Vi har hittat några syskon och uppfödaren  Så har du en blandras med 75% samojed och 25% flatcoated retriever och är född 20150715  så skriv till mig så kan du få våran Facebook grupps namn  :)

Annons:
[LeShutDown]
2016-01-02 22:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#7

Det här är min lilla älskling Khira. Hon är Vad vi vet Shäfer, Rottweiler, Labrador, Jämthund och Siberian Husky. Hon köptes som "Terapi hund" till mig då jag under ett antal år lidit av svår Depression där mediciner är ett helvette. Hon är underbar, men sticker gärna om hon får chansen. Hon har dessutom väldigt stark vilja och personlighet, haha. Hon är född 7/1-2015 och hon har fått en syskon kull efter hennes kull, men uppfödaren var väldigt oseriös och hundarna hade inte alls särskilt bra där så trots att de är fina hundar skulle jag aldrig köpa ännu en hund från uppfödaren.

Upp till toppen
Annons: