Annons:
Etikettallmänt
Läst 1588 ggr
AnneN
10/27/15, 7:00 AM

Hur många hundar är lagom?

Hur många hundar tycker du är lagom att äga? 

När tycker du att det är för många?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
TjockaBerta
10/27/15, 7:01 AM
#1

För mig är två hundar perfekt

>>>Malum domesticum<<<

[Tuulikki]
10/27/15, 7:28 AM
#2

För mig är 1-2 lagom beroende på hur mycket de kräver. Skulle jag kunna hade jag gärna haft en hund till (har 1 just nu) som det är lite mera krut i :)

Men absolut inte mer än 2. Har bonushunden här ibland och hon är väldigt krävande så det blir en del pusslande på promenaderna trots att min vovve går som ett lamm i koppel och jag inte behöver tänka på honom så mycket :P

Anne.K
10/27/15, 7:42 AM
#3

2 hundar är perfekt för mig med.  :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Ellen89
10/27/15, 9:07 AM
#4

Har 2, vill ha 3. Speciellt om ungfr 2-3 ar da jag vill garna tavla 2 hundar samtidigt. Sa ska skaffa valp om 18manader ungfr.

AnneN
10/27/15, 10:15 AM
#5

För mig som mitt liv ser ut nu är 2 hundar av de raser/individer jag har alldeles lagom.

För mycket blir det när man inte kan, vill, orkar, hinner, har råd att ge alla hundar den tid och energi, kärlek och omvårdnad som de behöver för att må bra.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Fridaaaa
10/27/15, 10:33 AM
#6

För mig är det max 2-3 stycken. Absolut inte fler än 3.
Men max en stor hund i taget.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Ravynsfair
10/27/15, 11:20 AM
#7

1-2 stycken, 3 möjligtvis beroende på storlek och aktiveringsbehov.
Skulle kunna tänka mig en till av Hectors kaliber och storlek. 
(38kg och kräver ett par "genomkörare" mentalt per dag + motion.
Kan dock vila några dagar utan mental stimulans utan att bli "knäpp")

Varit tillsammans med en person som hade 3 schäfrar + jag med min dåvarande schäfer *rip*. 
Det blev en hel del hund hemma men det var trivsamt och hundarna kom väl överens i flock, lugnt och stilla inne, hey baberiba ute. 
Skulle dock själv inte vilja ha så många av den sorten hur mysigt det än var med allihopa i soffan/sängen. Alla kräver ju sin aktivering, både ihop och separat. 
(Hade jag haft alla pengar och tid i världen, sure, absolut men inte som en enkel dödlig.)

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[LoveUnite]1
10/27/15, 12:41 PM
#8

2 är nog lagom.

Maja2
10/29/15, 6:54 AM
#9

Jag har 4 st. och det känns lagom, men det beror ju naturligtvis på vilken slags hundar man har åxå. 4 st av annan ras med andra egenskaper, kanske skulle vara minst 2 för många.

Ikatza
10/29/15, 12:03 PM
#10

1 kanns lagom for oss just nu :)

hinner precis med promenader, traningar och aktiveringar for henne, plus jobb, andra aktiviteter och hus + tradgard (+ de andra djuren) att skota :D
plus rent logistiskt nar vi aker pa semester, hos vanner pa fest/middag, pa aktiviteter, restaurang etc.. en ar ok men fler borjar bli svarhanterligt. (hade 2 extra hundar ett tag under semestern och det blev mycket att halla koll pa)

hemul
10/29/15, 2:26 PM
#11

1 är det enda som är möjligt. Men under andra omständigheter, mest ekonomiska, skulle jag kunna tänka mig 3-4.

Upp till toppen
Annons: