Annons:
Etikettallmänt
Läst 1051 ggr
Ravynsfair
2015-10-14 22:13

Snart dags för Halloween

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi är mitt i Oktober vilket betyder att Halloween närmar sig med stormsteg.

Firar ni Halloween? Skojar ni till det lite och klär ut hunden? 

Här i Sundsvall arrangerar Arken Zoo en  Halloweenpromenad där det även hålls en tävling för bästa kostym. 

Funderar på att spöka ut Hector lite, han bryr sig inte ett dugg om vad jag än nu klär på honom. 

Dock funderar jag på riskerna gällande missuppfattningen hundarna sins emellan om man går hardcoore med utklädnaden.  Hundarna ser ju inte ut som hundar längre.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Annons:
AnneN
2015-10-14 22:29
#1

Nej vi brukar inte göra något speciellt för halloween, möjligen ha filmkväll med sambon och äta gott (som vi gör så många andra festarhelger, medan andra är ute och super sitter vi hemma och slappar).

Vet inte hur hundarna reagerar på andra hundar som är utklädda, men är man inte 100% säker på att både ens egen hund och de andra hundarna omkring är helt trygga i situationen skulle jag hållt min hund kopplad och inte låtit dem hälsa.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ravynsfair
2015-10-14 22:52
#2

Låter som jag och sambon, en god middag och film. 
En suparfest kommer aldrig slå det 👍

Ja alltså, Hector känner inte någon av hundarna som kommer vara på plats eftersom han inte fått några "riktiga" vänner här ännu.
Har enbart några vi gått promenader tillsammans med så han kommer absolut inte få hälsa på någon, vi känner ju inte dem andra hundarna riktigt. 
(för att vara helt på den säkra sidan)

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

TjockaBerta
2015-10-15 15:12
#3

TS Vilken fin dräkt du gjort med så enkla medel.

>>>Malum domesticum<<<

Ravynsfair
2015-10-19 17:24
#4

#4 Tack så mycket, ja, det krävs inte så mycket mer än ett lakan och en sax ibland. 

Inga fler här på sajten som har åsikter gällande Halloween?
Eller tips på utstyrslar?

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Upp till toppen
Annons: