Annons:
Etiketthundmat
Läst 2721 ggr
_Emmeli_
2015-09-06 14:15

Sams field foder

Har precis köpt en säck Sams Field foder efter att ha pratat med personalen i djuraffären och dividerat fram och tillbaka.
Vi har alltså två hundar, hanen är en kastrerad collie/jämte mix på sju år, tiken är en kastrerad schäfermix på åtta år. Båda har blivit lite runda, och tiken blev nyligen diagnosticerad med furunkulos.
Försökte hitta info här, men hittade bara gamla trådar. Är det nån som har erfarenhet av fodret som känner för att dela med sig? 

Jag har erfarenhet av foder, och har jobbat med hundar, och kan rätt mycket om näringslära, och jag gillade ingrediserna och näringsinnehållet i Sams.

Annons:
AnneN
2015-09-11 03:59
#1

Har ingen erfarenhet av just det fodret, men hoppas att det fungerar bra för dina hundar 🙂

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mutal
2015-10-05 11:13
#2

Jag har erfarenhet av Medium Adult (den röda) och vi hade den i nästan två år, men det visade sig att hon inte mådde bra av det i slutet så nu har vi bytt till Pure Natural.

Ravynsfair
2015-10-05 19:02
#3

Min pappa köpte av misstag Sams Field's light & Senior till min förra hund. 
En äldre Schäferhanne, det slutade med klåda och magbesvär, ingen höjdare för vår del alltså. 

Hade jag haft en furunkuloshund så hade jag gått över till färskfoder. 
(Det är dessutom jättebra för överviktiga hundar)
Svårt att komma undan kvalstren i torrfoder. 
Om du inte har möjlighet till det så frys ner torrfoder portionsvis ett par dygn innan utfodring för säkerhetsskull så att kvalstren dör.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Upp till toppen
Annons: