Annons:
Etikettallmänt
Läst 1662 ggr
Ravynsfair
8/5/15, 1:51 PM

Semestern är över för de flesta

Nu är semestern över för många, som rubriken lyder. 
Vad har ni hittat på i sommar och framförallt, har ni haft det bra?
Har ni gjort något nytt ihop med hundarna? 

Själv råder det fortfarande flyttkaos,  lägenheten ska stå tom nästa helg då jag tar mitt pick och pack för för att flytta till långtbortistan.  (Sundsvall)

Vädret har varit allt annat än roligt så det har varit mestadels inomhusaktiviteter vid sidan om packningen. 
Vi har filat på lite tricks, nu jäklar sitter "Sitt fint", "krypa" och "död" som berget.
 
Hector är ingen lätt hund gällande trickträning då motivationen är på noll, haha! 
Men skam den som ger sig!

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Annons:
Haku
8/5/15, 1:55 PM
#1

Min semester slutar vid 24e juli

IngaTrnqvist
8/8/15, 12:22 AM
#2

Nja, jag vet inte vart våran sommar tog vägen egentligen. Det har främst blivit promenader och ploj i trädgården, antagligen mest för att jag inte mått så bra själv och att all motivation till hundträning försvann ett tag. Men nu är vi på väg tillbaka in i det, främst rallylydnad och trickträning. Sista veckan lär också bli mest långa promenader med bärplockning och förhoppningsvis ta upp kantarellsökträningen som vi påbörjade förra året.

Maja2
8/9/15, 10:14 AM
#3

Jag hade två veckors semester kring midsommar, men eftersom jag jobbar halvtid, så har jag gott om tid varje dag fastän jag jobbar. :) Det har blivit rätt mycket viltspår, massor med skogspromenader både "vanliga" promenader och dw. Det har ju varit perfekt hundtränarväder då det inte varit så himla varmt. 

NU har dock värmen sökt sig även hit till Skellefteå. Igår var jag och köpte agilityhinder på Rusta, då de är på Rea. Nu får man bara avvakta svalare väder så att man kan köra :)

Ikatza
8/13/15, 11:05 PM
#4

precis hemkommen från två veckor på landet, i en by med 15 invånare och lite fler kossor.  hunden har fått springa fritt i princip hela tiden, i skog och ängar, vi har plockat björnbär (hunden med, hon lyckades väldigt träffsäkert äta dom mogna som hängde längst ner), badat i sjöar, och vallat kossor ut och in varje morgon och kväll :)

så vi är alla lite ledsna att vara tillbaka i rutinen nu, särskilt vovven..

Upp till toppen
Annons: