Annons:
Etikettbeteende
Läst 1049 ggr
Mirrorglace
7/9/15, 2:24 AM

hjälpa min valp!?

hejsan jag har en boxer/schäfer valp på 9 månader som inte träffat mycket hundar i sitt liv. Är uppväxt med hundar mer än sin mamma men inte mött på många främmande och har inte mycket erfarenhet och vet inte alls hur man ska bete sej. Vill jobba med detta så fort som möjligt för att hon inte ska utveckla ett dåligt beteende! undrar därför om det finns någon i Jönköping område, kan även ta mej en bit om det skulle vara så! som skulle vilja ställa upp med en stabil och van vuxen hund som kan lära henne lite och att hon får se att det inte är så hemskt! vill jätte gärna ha tips också om det kanske finns nånstans där jag kan träffa hundar på annat sätt, mer än på promenad för det kommer man inte så långt på… inte alla som vill stanna när dem ser min hund som ser riktigt arg ut, men egentligen är osäker förvirrad ung dam! har inte bott i området så länge Heller därav jag inte vet något :)

❤️

Annons:
VildaVittra
7/9/15, 2:36 AM
#1

Ett tips är att bli medlem på BK (en 300 kr per år) där du bor och gå på de öppna träningarna (gratis).

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Ravynsfair
7/11/15, 9:35 PM
#2

Jag bor i Gislaved, jag och min hund tränar just nu en tik (Schäfer/Leonberger) i samma ålder med liknande problem som du har med din. 
Min pojk (Schäfer/Dogo Argentino, 2år) är egentligen en stooor tramsig bebis som leker mest MEN sen han mötte min "dagishund" (för det är hon också) så mognade han massor och visade hur man skulle bete sig.

Brydde sig inte ett skit hur illa hon än betedde sig i början av promenaderna när vi lärde känna henne. (utfall, skällande, hoppande osv osv)
Han förstod att hon var osäker och valde då att ignorera henne tills hon lugnade sig och så har det fortsatt, de jobbar tillsammans nu och hon blir mer och mer säker i sig själv då han är så trygg i de flesta konstiga scenarion. 
Hennes utfall har minskat betydligt och hon har dessutom blivit mindre lättskrämd av diverse konstiga och okonstiga saker. 

Åker till Sundsvall imorgon och stannar en vecka, därefter är det fritt fram :)

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

BlackandBlue
7/13/15, 4:54 PM
#3

I vetlanda har vi en hundpromenadsgrupp som alla får komma till. Den är till för att sociallisera våra hundar och vänja dem vid andra. så om du kan komma får du gärna vara med på en promenad!

gruppen på fb : Vetlanda hundpromenad

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

akittehmonster
7/14/15, 11:39 AM
#4

Jag är i unnaryd på veckorna med mina 2 småhundar!

Upp till toppen
Annons: