Annons:
Etikettallmänt
Läst 910 ggr
Itasca
2015-06-07 21:14

Husky + Boxer

Hej!

Vi ska ev. bli med omplaceringshund och det gäller då en liten tik på 6 månader.
Hon är en blandning mellan Husky och Boxer och därför vill jag gärna höra om ERA huskyboxrar och era erfarenheter av denna mix (och bilder är alltid kul ;)).

Jag har stor hundvana sedan tidigare, dock aldrig med dessa raser.
Nyfiken och såklart jättetaggat på att ge denna flickan ett så bra hem hon förtjänar!

Tack på förhand!

Linn

Annons:
thea_thea
2015-06-07 21:16
#1

Oj vilken konstig blandning! Men hon är säkert underbar, eller man får hoppas ;)

Honestyisdead
2015-06-07 21:35
#2

Det lär vara en hund som behöver väldigt mycket aktivering. Vad kommer ni erbjuda hunden?

AnneN
2015-06-07 21:38
#3

Är inte själv jätteinsatt i någon av raserna, men rekommenderar att läsa på ordentligt om båda raserna så ni är förberedda på alla de olika egenskaperna raserna har då man inte vet riktigt vad som slår igenom förrän hunden är vuxen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[vikinga ängel]
2015-06-09 23:54
#4

Jag tror att det kommer bli svårt för er att tröta ut dena hunden. Och du det är mycket huskey i så skulle jag rekommendera drag träning för att minska energin och det kommer hunden troligen älska. Men då huskie brukar leva i flokar utomhus och är kända för att fälla 'massor' när de är inne hundar så räkna inte med att ni kommer att ha ett ohårigt hem 'någonsin' igen. Mina släktingar har 8st huskie i uteinhängnad i norge, och de tävlar med dom i släddrag i bergen. Och min mormor har haft 2st boxrar. Jag tycker om boxrar de är vakra, men de är skarpa och kampiga och kan bli väldigt bedrövliga om man inte ar pli på hunden. Mormor hade jätte problem med att de drog och att de inte lyssnade (hon hade stor vana ed hund sedan innan hade haft golden retriver och terrier uppfödning) men dessa var av annat lynne och hon hade därför inte kvar dom så länge. Men jag önskar all lycka till dig. Jag får inte någon riktig bild i huvudet på hur dena korsning facktiskt ser ut. De känns så olika för mig ;)

Upp till toppen
Annons: