Annons:
Etikettallmänt
Läst 1795 ggr
[Nattramn]
6/3/15, 6:31 PM

Vad har folk gissat din hund har för raser ?

Det är lika roligt varje gång när folk kommer fram och gissar ras/raser på våra hundar.
Tänkte därför höra med allihopa vad folk har gissat att din/a hund/ar har för raser ?
Skriv gärna vilken ras hunden egentligen är :)

Annons:
Ravynsfair
6/3/15, 6:51 PM
#1

Folk brukar gissa på Schäfer, Amstaff, Staffe, Pitbull, Dingo (?!) och typ rottweiler. 
Rätta svaret är Schäfer och Dogo Argentino :)

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Nervöst Skall
6/3/15, 7:16 PM
#2

Jag har renrasiga papilloner, men min tik är så liten så ibland tror folk att hon är en chihuahua (ej hundmänniskor), oftast så tror dom att hon är valp dock (även hundmänniskor) :p

Johanna|Kingpin|Sansa|Knota

Medarbetare på Sällskapshundar

http://jatteochdvarg.blogg.se

AnneN
6/3/15, 10:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Velvet har blivit kallad smålandstövare, rottweilervalp, dobermannvalp och pincher, men hon är blandning mellan lapsk vallhund, pitbull, amstaff, dobermann och är nu 9 år men får fortfarande höra att hon är valp.

Valle är renrasig labrador vilket de flesta gissar rätt på, men har även fått höra att han är en pitbull.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Patchie
6/3/15, 11:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Dexter har blivit kallad, Ridgeback, Pitbull, Mastiff, Rottweiler, Shar Pei och lite annat som jag ej kommer ihåg namnet på. 

Han har dock sex raser i sig, tre i varje förälder. Labrador, St Bernard, Schäfer, Rottweiler, Presa Canario, American Bulldog. xD! 
Hans systrar ser ut som svarta schäfrar och bröderna är lite mer St bernardiga. ;) Det är alltid roligt när folk gissar och de tycks gilla det också!

jenmjao
6/4/15, 3:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#5

Malinois/belgisk vallhund, har någon sagt.
Alla andra frågar om det är en schäfervalp. Förutom ett par alkisar dom trodde bestämt att hon var leonberger schäfer fast jag sa nej.
Hon är en schabrador.

Wellcraft
6/5/15, 12:25 AM
#6

#4 Väldigt lik en tosa inu :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
Achatina
6/5/15, 2:02 AM
#7

Folk brukade fråga om min renrasiga (svart/vita) springer spaniel var en setter av något slag 😛

zakkris
6/5/15, 3:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

9 av 10 brukar säga att min är en schnauzer. Men hon är tibetansk terrier/ lapsk vallhund

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Wenniz
6/5/15, 10:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Renrasig Kårthårig Border Collie händer ofta att folk frågar. Hos jaktmänniskor är min hund en karelsk björnhund. ;)

Min hund är nog lite gott och blandat men de raser vi vet som finns i henne är Siberian Husky och Border Collie. :)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
IngaTrnqvist
6/6/15, 2:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

De flesta gissar på chihuahua/chihuahuablandning, men har även fått höra schipperke (av schipperkeägare dessutom!), mittelspitz, schäfervalp, grönlandshund (?!), lancashire heeler, corgi mm. Brownie är papillon, schipperke och chihuahua enligt uppfödaren.

zakkris
6/6/15, 9:46 AM
#11

#10 lite schipperke kan man faktiskt se nu när du säger de, mest ansiktet tycker jag :) Härlig bild :)

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

IngaTrnqvist
6/6/15, 11:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

#11 Ja, han är väldigt lik en schipperke i kroppsformen. Det roliga var att det var en person som hade ägt, ställt och varit aktiv inom rasen länge som frågade om han var en renrasig schipperke. Finns en linje som fått fram röda schipperker i USA, men det är väldigt få (är inte helt ovanligt med blonda dock, men dessa är djupare röda). Fast Brownie är sobel.. Jag har egentligen ingen aning om vad som finns i mammahund, vet bara att pappahund är registrerad papillon, och misstankarna går mot att det finns antingen mittelspitz eller sheltie i Brun.

Upp till toppen
Annons: