Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
AKTIVITETER - Allmänt

Rasta hunden!

2015-02-28 20:03 #0 av: [Diana.K]

Hej!

Jag har adopterat en hund och veterinären har bedömt hennes ålder till 6 månader. Jag brukar gå cirka 20-30 minuters promenader per gång. Är det för länge? Hon är cirka 16 kg och ser ut som en pitbull/labrador. 

Anmäl
2015-02-28 20:05 #1 av: AnneN

Om du ser att hunden klarar av att gå 20-30 minuter så ser jag inget fel med det.

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2015-02-28 20:06 #2 av: Cireea

Min labbemix på 7 månader klarar av promenader som är ännu längre, vi har åtminstone en rejäl promenad per dag.Glad Så om din hund klarar av att gå 20 - 30 minuter ser jag inget fel med det. 

Sajter: FilmGuldhamster, Datorspel, Minecraft, Twilight & Sydkorea
⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

Anmäl
2015-02-28 20:18 #3 av: [Diana.K]

Tack för hjälpen! Blev lite nojjig när en vän sa att jag borde vara försiktig med raseringen då hon är en valp. Men min hund är aldrig trött, hon skulle lätt orka mer. Hur länge får jag rasta henne per gång? För det tar ungefär 20 minuter innan hon bajsar, så måste gå ett tag innan magen kommer igång. 

Anmäl
2015-02-28 20:24 #4 av: AnneN

Hur länge som är lämpligt att vara ute är väldigt individuellt, beror både på hur långt hunden orkar, vad det är för underlag, hur rask takt man har, om hunden får gå lös, mm. 

Jag tror du kan lita på dina instinkter och magkänsla om vad som är lagom promenadtid för din hund.

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2015-02-28 20:28 #5 av: [Diana.K]

Okej, tack för hjälpen! Nu är jag lugn igen :)

Anmäl
2015-03-01 09:23 #6 av: Fridaaaa

Man kan inte bara säga en viss tid eller viss sträcka vad som är OK eller inte. Beror på individ samt vad man gör under promenaderna :)

Medarbetare: rexkaniner, Support.
Min vardagsblogg: Vardagsblogg 
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2015-03-01 16:07 #7 av: vallhund

#6 Samt om den är ös eller kopplad.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Kennel o Psykologi.

Anmäl
2015-03-01 19:36 #8 av: Fridaaaa

#7 Precis.

Medarbetare: rexkaniner, Support.
Min vardagsblogg: Vardagsblogg 
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.