Annons:
Etikettallmänt
Läst 948 ggr
youandyou
2015-01-20 22:44

misssköt

okej.. inga påhopp tack.. Känns som jag håller på och dö utav ångest.. I november köpte jag en valp. I början på dec var jag tvungen att sälja den.rsonen jag fick kontakt med som även köpte honom verkade jättebra. Jag skulle få träffa valpen osv. Men har inte träffat valpen alls. Personen sa ochså att den och partnern bodde ensamma. Och nu säger personen att de är mycket jobb och jag inte får träffa valpen ännu. Personen påstår ochså att valpen går ner massa i vikt, men hos mig gick den bara upp i vikt. Alltså är valpen ensam 8h i sträck. En 4a månaders valp. Personen säger ochså att alla papper är hemma hos partner så kan ej regga valpen. 
Då de gjort slut. 
En släkting till mig vet ochså att denna person nyss sålde sin vuxna hund. Någon vecka tidigare. Grovt underviktig och misssköt. Och aggressiv när de tagit kontakt med såna som utreder. Hunden var inte försäkrad heller. 

jag vet inte vad jag ska göra.. är så ledsden. Finns de absolut inget jag kan göra?

Annons:
Maja2
2015-01-20 23:20
#1

Har du sålt valpen, och fått betalt för den, så är det ju den nya ägarens hund. Det finns inte mycket du kan göra åt det. En försäkring är man inte tvungen att ha, så det kan man inte säga så mycket om. Misstänker du att valpen far illa, så kan du ringa länsstyrelsen. '

youandyou
2015-01-21 00:17
#2

länsstelsen gör ingenting.   

Jag har inte skrivit att de är min hund. Skrev jag fick sälja honom. Hajag inte fått summan ller så vet jag ju att de är min hund fortfarande.  Nej, men man säger inte att hunden har en försäkring om hunden inte har de.  Har inte skrivit någonstans att de är lag på att ha försäkring.  Men man säger ju inte athunden har försäkring om den inte har de,.  Men de är lag på att regga sig som ägare på jbv och skk innan valpen är 4mån.

Maja2
2015-01-21 05:52
#3

Då kan du tyvärr inte göra något

J0554N
2015-01-22 18:10
#4

Om du vet var de bor, ta med några personer och åk dit utan att förvarna. Då bör hunden komma fram direkt när dörren öppnas såvida personen inte håller den instängd eller i bur. Är den i dåligt skick så anmäl… Vet att sveriges lagar är skit när det kommer till djur men försök.. Eller åk och kolla med deras grannar om de hört eller sett något ang hur hunden mår  o blir skött.

Strong people don't put others down, they lift them up. 


Upp till toppen
Annons: