Annons:
Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 4199 ggr
__Prenses
1/6/15, 4:47 PM

MIn gamla hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Hej! Jag har en gammal blandras hund som fyller 14 år nu i mars, (Labrador/gråhund) och det är nu sen hon har gått över 10 års åldern som hon har börjat få lite ålderskrämpor.

Hon spyr väldigt lätt nuförtiden, ofta kommer det upp galla eller något mörkare gegg som ingen riktigt vet vad är. Veterinär ordinerade ngn slags magmedecin som finns åt människor också, men när vi gav det en gång så spydde hon direkt upp det.
Någon som har bra förslag på bra foder som är lättsmält, och kanske något bra tillägg för magen ?

Hon går på en tablett rimadyl om dagen då hon är slut i bakdelen/höften. Benen vill bli lite som bambi så emellanåt slinter hon omkull, speciellt på hala golv.

Ögonen har blivit dimmiga då hon har ngt slags tryckfel i ögonen, så de rinner lite nu som då, speciellt om det blåser.

Men det egentligen nya problemet är att hon fått två små knölar som liknar "tissar" men det är inte det, dom är inte ömma eller vattenfyllda eller skarpa utan mest bara hud verkar det som. Dom sitter på bakbenen vid knäna och den ena är ganska mörk nästintill svart. vad är dethär för något ?

Sen har hon också "ligg"sår på armbågarna då hon ligger för det mesta, någon som vet bra salva till dethär? 

Runt tissarna på henne syns det också att hon har fått lite hudpartier som är lite mörkare, någon som har en aning om vad det kan vara ?

Min hund är en mycket glad och har mycket levnadsvilja kvar förutom att tröttheten tar emot lite, hon vill gärna med ut på promenader och tror nog att hon klarar av mer än vad hon egentligen gör. Mycket matglad dam som gärna sitter och snålas vid matbordet så dreglet bildar en pöl på golvet. ;)

Annons:
AnneN
4/7/15, 8:21 PM
#1

Hur har det gått med vovven?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

__Prenses
6/8/15, 3:41 PM
#2

Hej! Knölarna var det ingen skillnad med, men den 9 april så fick hon ett stort krampanfall mitt i natten och dog sen efter 1 timme och 45 minuter då vi var på väg till dejour veterinär med henne. Hon blev 14 år och det blev den sortens död vi hoppades på att det skulle bli, att hon avgjorde den själv. Vi behövde inte fundera en dag på alternativ på avlivning eller inte då hon inte var så dålig i skick på slutet, tröttare än vanligt i kroppen men annars precis sig själv och lika glad.

jag saknar min älskade hund fruktansvärt mycket. Jag vet vi kommer ses igen.

AnneN
6/8/15, 6:40 PM
#3

Beklagar verkligen sorgen, förstår att hon är saknad.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

__Prenses
6/9/15, 7:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Donna september 2014.

Upp till toppen
Annons: