Annons:
Etikettpresentation-av-hundar-medlemmar
Läst 1794 ggr
[Emma--]
2014-12-28 20:56

Blivit med hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag följde min kompis hund med mig hem och han ska testa bo här och se hur det fungerar med katterna osv. 

Fungerar allt så stannar han såklart här, och han är van vid katter så jag har stora förhoppningar annars skulle jag inte testa. Men det är viktigt att katterna ska känna sig trygga 🙂

Tågresan gick bra, men han funderar nog en del varför han följt med mig hem. Och så funderar han nog varför dom här katterna inte riktigt vill hälsa. 😛

Här är han i alla fall, Diablo, eller Dabbe som han kallas. Blandning mellan chihuahua, papillon och chinese crested.

Annons:
Saffran0Spice
2014-12-28 21:00
#1

Grattis till en riktig sötnöt 😍

AnneN
2014-12-28 21:01
#2

Hoppas att allt ska gå bra för er 🙂 Och det är bara höra av dig om ni vill ha lite leksällskap någon dag.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Emma--]
2014-12-28 21:13
#3

tackar. Jag hoppas också det. 
Enda som gör mig lite nervös är att han antingen blev rädd för yngsta katten (hon slog honom på nosen) och skällde och jagade bort henne pga det, eller så gjorde han det för att han tror att vi andra behöver försvaras från henne. 
I sitt andra hem så var han nämligen den som gick mellan och styrde upp när andra hundar tjaffsade eller som när min syster hade med sina hundar dit så höll Dabbe borta katterna från dom hundarna. 

Men det är ju bara första dagen. Och katterna vågar ändå vara på golvet en del även om dom smyger omkring. 

#2 Jo vi får planera in nån dag. Den här veckan som kommer bli dock svår tror jag. Sen är Dabbe inte van lite större hundar så vi får väl pröva oss fram där. 🙂

AnneN
2014-12-28 23:53
#4

#3 Okej då är det Velvet vi ska börja att introducera han med, hon älskar småhundar och är mycket van vid att leka med småttingar.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Cahira
2014-12-29 06:01
#5

Åh grattis till tillskottet! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Emma--]
2014-12-29 20:19
#6

#4 Hoppas han ska gilla Velvet då. 🙂 

#5 Tack 🙂

Annons:
Yuuuhanna
2015-01-02 22:11
#7

Åh vad söt! Grattis :)


[Emma--]
2015-01-02 22:27
#8

Tack. 🙂Det går då bra med katterna än så länge så tror inte det här ska bli några problem.

Saffran0Spice
2015-01-03 11:41
#9

#8 Roligt att höra!
De blir nog goda vänner tillslut, alla relationer tar ju lite tid att bygga ^^

[Emma--]
2015-01-03 12:45
#10

Jodå jag känner mig inte orolig över att det inte ska fungera i alla fall. 🙂

Upp till toppen
Annons: