Annons:
Etikettallmänt
Läst 1177 ggr
silversessan
12/15/14, 2:13 AM

Vilka är ni?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hejsan! 

Jag är ny här på sajten, så jag tänkte kolla om folk ville presentera sina vovvar lite? Skulle vara kul att se vilka vovvar som finns här! Bild är kul men frivilligt!😃

Det här är min Sindra! En omplacering på 6år som har bott hos mig i 1 år. Hon är förmodligen en Yorkshireterrier-blandning av något slag. En glad, mysig och lite osäker tjej. Hon älskar tricks och lär sig snabbt. Härhemma har hon även tre chinchillakompisar som hon tycker är jättespännande! Den tredje chillan är dock inte med på bild. 🙂

Annons:
Cahira
12/15/14, 5:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#1

Apache border collie/corgi snart 3 år, en misshandlad rescue som jag trodde skulle behöva avlivas för sina rädslor men som kommit väldigt långt och är en helt fantastisk hund. Haft honom sen julafton 2012. Skulle tävla med honom men rädslor och ledstrul satte käppar i hjulet så vi hobbytränar bara. Riktig myspropp men rädd för att vara inomhus och HÖG energi. 

Digger border collie/collie 12 år. Förlorade ögat i en klantolycka. Riktig myspropp, riktigt korkad och ptja… speciell. :P Han bodde här när jag flyttade hit till Minnesota och är Mikes hund. 

Ixxi dvärgschnauzer 10 år. Min första hund och jag har provat på många sporter med henne men hon är numer bara nanny åt Frodo och tycker om att vara pensionerad även om vi haft mycket kul ihop igenom åren. :) 

Frodo chinese crested 1 år. Sällskapshund och riktig liten slyngel. :P

Jag bor mitt ute i skogen med kossor, hästar, åsna och katter utöver dessa fyra hundar. :) Det bodde en pekingese här när jag flyttade hit men hon fick tyvärr avlivas strax efteråt så vi räddade Apache. Men Apaches höga energi var lite för mycket för gamlingarna så vi drog in en hund som är liten nog att leka med Ixxi men tillräckligt med energi att leka med Apache och jag har länge älskat chinese cresteds så det blev verkligen perfekta pusselbiten som saknades. :) Så med två gamlingar och två unghundar så hoppas jag att gamlingarna lever länge så jag slipper tonårstiden igen tätt inpå. :) Ixxi börjar bli stel men är frisk och Digger är inte speciellt stel men har utvecklat ett blåsljud på hjärtat så vi får se hur det går.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

silversessan
12/15/14, 3:19 PM
#2

Ååh vilka fina vovvar du har, en härlig flock! Blev lite kär i Apache, så himla fin! Jag skulle också vilja ha min egna lilla flock en dag. Just nu bor jag själv och pluggar så det finns inte plats för så mycket mer. Låter så himla härligt att ha en gård, det är en dröm man vill uppnå någon dag. Vad kul att få se dina fina! 🙂

Cahira
12/16/14, 5:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#2 Åh tack vad snällt. :) Jag blev kär på stört när jag såg honom med. Han är mitt lyckopiller. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Pyyret
12/17/14, 2:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Sammy är min bästa vän. En papillon/shih tzu blandning på snart 4 år. Hämtade honom som valp på 2 månader och vi har gått genom massor tillsammans. Han är en kille som vet precis vad han behöver göra när man mår dåligt eller har ont. Han väljer ut vilka han öppnar sitt hjärta för men när han väl gjort det gör han allt för dig. 

Jag kan lika mycket skratta åt honom och hans knasigheter som jag kan le av kärlek. Han är verkligen en rolig krabat som har sina små egenheter. 

Han är med mig överallt men han bor även borta ibland då jag jobbar så långa dagar. Då är han hos "husse" som nog har fått delad första plats med mig i hans hjärta :)

IngaTrnqvist
12/17/14, 11:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Min lilla tokfjolla heter Brownie men kallas allt som oftast Brun på internet. I verkliga livet har han alla möjliga typer av smeknamn.. Brun ska vara en blandning mellan papillon, schipperke och chihuahua. Och turligt nog fick jag det bästa av två världar, schipperkens snyggkropp men papifjollens fjollighet och tokighet. Chihuahua, som det ska finnas 3,125 procent i honom, tvivlar jag att det finns över huvud taget. Men någonstans ifrån kommer ju färgen. Med Brun tränar jag allt från rallylydnad till treibball och roliga avancerade tricks och konster. Att leka shaping och luring är det absolut tokroligaste som finns, och jag har tappat räkningen på hur många tricks han verkligen kan, haha. Vi tävlar också i rallylydnadens Nybörjarklass vilket jag sumpat de flesta gånger pågrund av mina usla tävlingsnerver. Men än ger vi inte upp, och jag hoppas på att kunna starta i Freestyle nästa år.

vallhund
12/17/14, 5:19 PM
#6

Har f.n. ingen blandis, tidigare hade jag Rex von Raggsock en högt älskad Schä/Terv.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
silversessan
12/21/14, 9:47 PM
#7

#4 Hej! Ååh vilken fin Sammy du har! Han hade en riktigt härlig och fin päls, låter som en mysig kille 🙂

silversessan
12/21/14, 9:50 PM
#8

#5 Hej! Brownie var ett sött namn, han ser ut som ett riktigt charmtroll! Härlig bild det var på honom, som om han vinkar. Min Sindra tycker också att det är kul med tricks, hon kan ungefär ett tiotal som hon har lärt sig under året hon har bott hos mig. Och mer ska det bli! 🙂

silversessan
12/21/14, 9:53 PM
#9

#6 Okej, var det en långhårig vovve? Det låter fint med en Schäfer/Terv. Jag är lite extra kär i långhåriga schäferliknande vovvar! 🙂

Mlyy
1/8/15, 8:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Alfons (till höger) är 3 och ett halvt år och blandningen är Pomeranian/Sheltie/Tysk spets. Tösen bredvid är vår Sheltie Zaga, 8 månader. (hon är yngre på bilden dock)

Alfons är en liten otursvovve, sommaren 2013 rymde han från svärmor (vi skulle hämta honom på eftermiddagen) och blev påkörd, som TUR var gick det bra och han fick bara två sår på huvudet och två klor lossnade.

I början på maj-14 åkte vi till veterinären då vi märkt att han haft hosta och nysningar och inåtvända nysningar ett tag i perioder, han sövdes ner, halsmandlarna var irriterade och luftvägarna var lite sådär, vi åkte hem med kortison i tre veckor. Efter återigen några veckor åkte vi dit igen för att röntga lungorna, då det inte blivit bättre, det lindrades med medicinen, men inte helt. Det visade sig att han har förminskad luftstrupe (som tydligen är vanligt bland dvärgraser) som man inte kunde göra något åt, mer än att undvika tryck och så mot halsen.

Och i slutet på november-14 började han kissa blod, jag trodde direkt det var vår tik som då var ca 7 månader, som hade börjat löpa, men icke. Det var Alfons som visade  sig ha lite förstorad prostata. Kärl vid prostatan hade spruckit därav blod i urinen. Han fick då antibiotikatabletter i 7 dagar och tabletter mot prostataförstoring som sitter i ett halvår. Så veterinären rådade att blir detta inte  bättre inom ett halvår så kan man ju fundera på kastrering, om inte tidigare.

Förövrigt är han världens mysvovve. :)

❤️

semenius95
1/15/15, 2:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Detta är Akira. Hon är en blandning mellan shih-tzu pch lhasa apso och blev 2år i november. Hämtade hem henne när hon var 8v och 5dar. Året jag skulle fylla 18år. Hon har räddat mitt liv. Jag har mått fruktansvärt dåligt och gör de fortfarande men hon gör allt så mycket lättare. Vi gör allt ihop, äter, sover, umgås med vänner osv osv. Vi har gått valpkurs och allmänlydnad. Tränat lite Agility. Annars kör vi trix. Dem hon kan är, sitt, ligg, tass, andra, tuch ( dutta med nosen på min väster hand) sitt fint, give me five, slalom, puss, snurra, stå.  Vi har även gått på utställningar med mycket gott resultat. Blandras utställnig alltså.  Alla i släkten är stormförtjusta, hon charmar alla med sitt lilla underbett :D

Mitt allt <3

Upp till toppen
Annons: