Annons:
Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 1096 ggr
Ihima
12/13/14, 6:20 PM

Min tik har genomskilninga vattenliknade flyttning

Min tik är 4 år och blandras.

Löpte för ca 2 månader sen och då hade hon ett kort löp.

Hon är lika pigg och glad som vanligt. Hon äter dricker, kissar, bajsar som varnligt.

Men när hon har sovit i soffan eller sin säng så är där en liten pöl som om hon hade legat och tvättat sig själv.

Men de kommer lite vatten liknande genomskilniga flyttningar från henne. Dom är inte krämiga eller så. När jag har torkat henne med papper för att kolla om de är en annan färg. Då är de som om du har droppat lite vatten på pappert.

De luktar inget. Hon tvättar sig lite mer än vanligt. De hade jag nog med gjort.

Är ute och kissar var 3-4 timme på dagen och vid behov på kvällen/natten.

Utöver flyttningarna är hon som vanligt. 

Kan de vara ett "tyst löp" eller livmodersinflamation?

Förra löpet blev hon skendräcktig och var amma

Annons:
Fridaaaa
12/13/14, 6:22 PM
#1

Kolla upp hos veterinären. Tyst löp tror jag inte 2 månader efter förra löpet, nej låter mer som inflammation eller liknande.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ihima
12/13/14, 6:28 PM
#2

Jag har ringt Blå Stjärnarn. Enligt dom så är de för mycket "friskhets tecken" Hon är som normalt och de är mer som en droppe vatten. Enligt dom så iom med de inte luktar eller har färg eller är fast "krämigt" så är de ingen inflammation vad hon kunde säga så över telefon. Om de är en inflammation så ska hunden ha hög feber och vissa symtom på att vara sjuk! Men hon gör inte de.

Och ett snabb test som hon sa var att man inte kan röra hunden på magen. Asså ha ett litet tryck. Men de kan man på min tik. Hon säger inget alls. 

Jag kollar alltid med vete innan jag fråga på forum :)

Fridaaaa
12/13/14, 6:51 PM
#3

#2 Kan ju vara början till inflammation, det vet man ju inte. Det börjar ju alltid "någonstanns".  Men om du ringt veterinärenn borde den sagt vad det ev kunde vara?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ihima
12/13/14, 7:00 PM
#4

#3 

Iom hennes ålder 4 år :/ Kunde de vara musklerna runt urinblåsan. Iom de är kallt kan de vara urinvägsinfertion eller hur de nu stavas.

De var mer iom. Än vad de kan vara. Men enligt dom så skulle jag inte oroa mig då om de är ursinvägsinfektion så löser dom oftast de själv. Detta har inte hållt på så länge. Jag såg de i före går. efter hon hade sovit. De är då man ser de. Annars måste man typ torka henne för att se de.

Men iom hon inte har feber tror dom inte på infektion

Fridaaaa
12/13/14, 7:02 PM
#5

#4 Urinvägsinfektion måste ju behandlas.
Har en gammal tik nu, 7 år, ingenting sånt på henne. 4 år är ju ingen ålder heller.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ihima
12/13/14, 7:06 PM
#6

Nej de tycker jag med.

Ska rätta mig själv. Hon löpte om kring den 28/10 och löpte 2 veckor sen slutade.

Annons:
Ihima
12/13/14, 7:07 PM
#7

2/10 haha tur att man skrivet upp de

Ihima
12/22/14, 10:11 AM
#8

Uppdatering!

Vår tik har blivit värre och igår vid 2 tillfällen ville inte bakdelen samma som henne. Idag har vi tid hos veterinären kl 17:30. Min ordinarie Veterinär sa redan över telefon att de är en tumör men hen vågar inte säga om de är böstet eller livmodern utan att undersöka. Men ska iaf till en veterinär idag.

Som de verkar så kommer jag åka ensam hem :(

Kalli
12/23/14, 3:30 PM
#9

Jag beklagar. Hoppas verkligen att era farhågor inte stämmer.

Ihima
12/25/14, 8:22 PM
#10

Uppdatering :)

De var en enkel skendräcktighet eller hur de nu stavas :) Men nu har jag varigt med om Ultraljud så jag vet hur en hunds mage ser ut när den är okej :) Snacka om en ny erfarenhet.

Men bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite

AnneN
12/25/14, 8:59 PM
#11

#10 Vad skönt att det inte var något allvarligare, även om skendräktigheter kan vara nog så jobbiga.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ihima
12/26/14, 1:38 PM
#12

Ja o ja! Men de som är jobbigast är ett hitta knutor i ljuvert (hur de nu stavas) på sin tik! Jag har 9 när jag hittat cancer i min labbe tik. Så är livrädd att hitta de på min tik nu. Dom har 2 raser gemensamt.

Fridaaaa
12/26/14, 1:41 PM
#13

#12 Raser spelar ingen roll. Jag hittade en stor knuta på vår lilla nu för några veckor sedan som ömmade och så men var som tur var "bara" en varböld som tömdes. Men i ditt fall kan det ju vara hormonrelaterat på din tik eftersom hon fick sån flytning och skendräktighet.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Upp till toppen
Annons: