Annons:
Etikettbeteende
Läst 1528 ggr
Ihima
11/23/14, 2:15 PM

Träna bort oönskad beteende?

Hej!

Jag har en blandras på Schäfer/ Labrador/ Amstaff.
Och hon har en för kärlek att börja skälla när de går i trappan, porttelefonen ringer. Om någon annat ljud hörs mm. Alltså oönskat skall.

Detta leder till att våra grannar stör sig och gör allt för att hon ska skälla mer så dom får klara typ.

Vi har klicker och vi har tränat in roliga saker. 

Ni vill jag veta hur jag tränar bort oönskad skall. OBS vi har inte mycket besök vilket leder till att vi inte har så mycket ringande på vår porttelefon.

Vill även träna port oönskat beteende när vi möter andra hundar.
Kan säga att min hund har blivit attackerad x antal gånger. Alla gånger går hunden på henne bake ifrån. Asså springer upp bakom och biter i tex nacken/ Ryggen! Hon är osäker på nya hundar speciellt lösa

Tips! OBS Beskriv ordentlig hur nu menar att man kan göra :)
Tack på förhand

Annons:
VildaVittra
11/23/14, 2:22 PM
#1

Pedagogiskt förklarat:

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Maja2
11/23/14, 4:29 PM
#2

Jag skulle åxå försöka vända på det hela och tänka ut nåt du vill LÄRA hunden, istället för att träna Bort. Hur vill du att huden ska bete sig Istället?

Ihima
11/23/14, 5:25 PM
#3

#1 funkar jätte bra om du har en hund som skäller annars med. Men min tik hatar att skälla om de inte finns anledning. Som tex knackar på dörren. Porten ringer eller vi är ute och gå och någon konstig typ kommer! 

I 4 år har jag gjort allt för att lära henne skall. Ja jo lika lätt som att skita pengar 😉

VildaVittra
11/23/14, 5:30 PM
#4

#3 Det är ju bara att be en kompis/granne om att stå och ringa på porten/knacka på dörren när ni tränar.

Angående mysko människor så ser vi bruksfolk riktigt läskiga ut efter solnedgången, så bli medlem på närmaste BK och be om hjälp på den öppna träningen. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Ihima
11/23/14, 6:10 PM
#5

Är redan medlem men när vi bodde i Skåne var vi inte välkommen.

VildaVittra
11/23/14, 6:12 PM
#6

Vad var det för tråkig klubb? Så är verkligen inte alla.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Ihima
11/23/14, 6:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#6 nej vist är de inte. Men är inte så sugen att gå in på SBK/BHK med en "farlig Hund"

Som du ser på bilden är hon jätte Farlig! Jävlar vad farlig. Men var då?

VildaVittra
11/23/14, 6:25 PM
#8

Äsch, har själv en kamphundsmix, folk märkte ganska snart vilken fjant det var, speciellt när det regnade. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Ihima
11/23/14, 6:27 PM
#9

Min tik har blivit attackerad av Rottweiler olika mest tikar men även 2 hanar. Hon älskar verkligen hundar men hon gör sig större tack vare att hon är osäker!

Upp till toppen
Annons: