Annons:
Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 1238 ggr
2014
2014-10-25 07:26

Sjuk hund ???

Jag märkte för kanske 2 dagar sedan att min hund började fisa väldigt mycket. Åh dom luktade väldigt illa.  Åh då vet jag att han ej brukar må så bra i magen. Men det var inge fel på hans bajs vad jag såg då iaf, så tänkte ej mer på det.

Men igår kväll vid 11.30 så spydde han helt plötsligt. Det var inte lite heller, utan det var hela hans middag. Han spyr i vanliga fall bara galla ibland. 

Sedan fortsatte han att spy vid klockan 12.00,  01.00,  03,00 och nu spydde han nyss igen. Och grejen är att han liksom spyr 2 gånger varje gång han spytt också. I början kom det ju upp mat och brun sörja. Men nu är det bara brunt. Det är som galla kanske men det är brunt. Vid 03.00 inatt var det galla blandat med brunt iaf. 

Det känns inte bra med tanke på att han är en liten/mellan stor hund på 7 kg… 

Han har ej ätit något sen igår vid middagen och inte druckit sedan 01.00 inatt.

Han har heller inte bajsat något sen igår heller. Minns ej när han gjorde det sist men mellan 15-18 kanske. 

Ska jag vänta några timmar till och se om han fortsätter att spy, så får jag ringa till veterinären i sådana fall? Eller vet någon vad detta kan vara? 

Har aldrig varit med om att han spytt så här mycket.. Han kanske blivit magsjuk eller något.. 

Tack på förhand iaf!

Annons:
Agda
2014-10-25 07:32
#1

Jag skulle försökt till vet. så snart som möjligt, så att hunden kan få dropp.

Risken är ju att hunden fått i sig något olämpligt som faktiskt kan vara farligt.

2014
2014-10-25 07:35
#2

Han har precis druckit vatten nu iaf! 

Jo, jag tror han måste fått i sig något dåligt på något sätt..

2014
2014-10-25 12:24
#3

En liten uppdatering.. 

Han verkar må som vanligt, han vill leka och busa som vanligt. Gå ut på sina promenader osv. Så det är skönt! Han dricker även vatten som han ska nu, sedan är han i köket och vill ha mat, han är ganska hungrig nu antar jag. 

Men jag har läst att man ska "svälta" dom i minst 12 timmar tror jag det var. Sedan ska han få kokt ris m.m 

Jag ringde vet och dom sa att eftersom han ändå var så pigg och drack vatten så kunde vi vänta en stund. Så jag ska vänta någon timme, annars åker jag in med honom :)

Aristarcos
2014-10-25 18:00
#4

Spyr de på det sättet kan de ha något som fastnat i mage och tarm!

[Forest]
2014-10-25 19:36
#5

Låter som det var magsjuka, det kan hålla i sig med kass mage. Ge mild mat i ett par dagar för att se hur magen reagerar när den får lite mat ge.

Upp till toppen
Annons: