Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
- Efterlyses - Släktingar till din hund

Syskon?

2014-10-10 23:40 #0 av: ClippingExpress

Hej undrar om det är någon som har en släkting till min lilla Maxus. Han är född 9/1-2014, köpte honom i Långdals Ed. Han är blandras mellan Tax, Basset, Drever, Schäfer, Labrador, Golden Retriever & En okänd som troligtvis är Dvärg Pincher.

Anmäl
2014-10-11 10:32 #1 av: Fialialej

Antar att du redan tänkt på det, men uppfödaren bör väl ha kontaktuppgifter till övrigare valpköpare. :)

Anmäl
2014-10-11 16:55 #2 av: ClippingExpress

#1 Ja jag hade tänkt på det men det var inte en kennel uppfödning. Det var tjuvparning, och jag fick inga uppgifter om hans syskon. Och vi har frågat men vi får inget svar. :)

Anmäl
2014-10-11 19:05 #3 av: Fridaaaa

Kollat på jbv sida? Om du söker på din hunds chipnr minus 2-3 siffror brukar syskon komma upp ifall de är chippade samtidigt Glad

Medarbetare: rexkaniner, Support.
Min vardagsblogg: Vardagsblogg 
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2014-10-11 19:59 #4 av: ClippingExpress

#3 Nej tyvärr så chippade inte uppfödaren dem OberördGlad 

Anmäl
2014-10-11 20:07 #5 av: Fridaaaa

#4 Dåligt tycker jag. Men det har ni väl gjort nu hoppas jag?

Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2014-10-11 20:21 #6 av: ClippingExpress

#5 Ja det är klart! Chippade honom dagen efter vi köpte honom :)

Anmäl
2014-10-11 20:22 #7 av: Fridaaaa

#6 Tummen upp Och skickat in registrering till jbv? (finns de som glömt det) Glad

Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2014-10-11 20:56 #8 av: ClippingExpress

#6 Ja det är klart! Nu är min fina lilla Maximus (Maxus) registrerad i JBV Skrattar

Anmäl
2014-10-11 20:57 #9 av: Fridaaaa

#8 Glad

Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2014-10-13 22:45 #10 av: Jycklos

Om man köpt en valp oregistrerad och varit hos veterinären själv utan något kullsyskon, är det då möjligt att söka på jbv efter resten av kullen?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.